Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШтайнер, Тетяна Віталіївна-
dc.contributor.authorShtainer, Tetyana Vitaliivna-
dc.contributor.authorKlevets, Viktoria-
dc.date.accessioned2025-04-29T06:38:00Z-
dc.date.available2025-04-29T06:38:00Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationShtainer Т. V. The role of gamification in the teaching of design disciplines / Т. V. Shtainer, V. Klevets // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 230-231.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21910-
dc.description.abstractThe article considers the application of gamification in the educational process, in particular in teaching design disciplines. Modern approaches to the use of game mechanics, their influence on the motivation of those seeking education and the effectiveness of the educational process are analyzed. The psychological foundations of gamification, its key elements and mechanisms are described. Examples of successful implementation of gamification in design curricula are given, the prospects for the use of virtual reality and artificial intelligence technologies are considered. The research of scientists of the 21st century on this topic is analyzed and the prospects for further development of gamified methods in design education are outlined. 750 / 5 000 У статті розглядається застосування гейміфікації в освітньому процесі, зокрема у викладанні дизайнерських дисциплін. Аналізуються сучасні підходи до використання ігрових механік, їх вплив на мотивацію тих, хто прагне освіти, та ефективність освітнього процесу. Описано психологічні основи гейміфікації, її ключові елементи та механізми. Наведено приклади успішного впровадження гейміфікації в навчальні програми з дизайну, розглянуто перспективи використання технологій віртуальної реальності та штучного інтелекту. Проаналізовано дослідження вчених 21 століття з цієї теми та окреслено перспективи подальшого розвитку гейміфікованих методів у дизайнерській освіті.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherKlaipėda Universityuk
dc.subjectgamificationuk
dc.subjectdesign educationuk
dc.subjecteducational processuk
dc.subjectmotivationuk
dc.subjectgame mechanicsuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectдизайн-освітаuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectмотиваціяuk
dc.subjectігрові механікиuk
dc.titleThe role of gamification in the teaching of design disciplinesuk
dc.title.alternativeРоль гейміфікації у викладанні дизайнерських дисциплінuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра професійної освіти та дизайну

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klevets Viktoria.pdf10.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.