Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21385
Назва: Social-emotional learning as a framework for foreign language instruction and teacher development
Автори: Kyrpa, Anna
Ключові слова: teacher professional development
social-emotional learning
educational strategies
teaching and learning foreign languages
development of social skills
Дата публікації: 2024
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Kyrpa Anna Social-emotional learning as a framework for foreign language instruction and teacher development / Anna Kyrpa // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 3 (148). Одеса, 2024. С. 45-50.
Короткий огляд (реферат): In today’s conditions of globalization and instability, particularly in Ukraine, the integration of socialemotional learning (SEL) into foreign language teaching is becoming especially relevant. Emotional barriers, such as anxiety and fear of making mistakes, greatly complicate the process of language learning, which requires effective strategies to overcome them. The purpose of the article is to study the effectiveness of the implementation of SEL in teaching English and to determine the ways of preparing teachers for the integration of SEL in their pedagogical practice. Various research methods were used to achieve this goal, including analysis of international experience, approaches to teacher training, and the results of grant research.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21385
Розташовується у зібраннях:2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8.pdf251.36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.