Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2102
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Baliuk, Anna Sergiivna | - |
dc.contributor.author | Балюк, Анна Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Балюк, Анна Сергеевна | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-12T10:30:13Z | - |
dc.date.available | 2019-04-12T10:30:13Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Балюк А. С. Алгоритм професійної соціалізації студентів магістратури соціо-гуманітарного профілю / А. С. Балюк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 12. – С. 115– 122. | uk |
dc.identifier.issn | 2311-8466 | - |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2102 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the concept of socialisation in general and professional socialisation in particular. The suggested algorithm of professional socialisation of Master-degree students majoring in social studies and humanities involves the following stages: professional orientation, professional development, professional adaptation, and professional formation. The definition of each phenomenon in psycho-pedagogical literature has been considered, followed by the author’s interpretation.У статті подано тлумачення поняття соціалізації в цілому та професійної – зокрема. Феномен професійної соціалізації слід розглядати поруч із поняттями професійної спрямованості, професійного розвитку, професій- ної адаптації та професійного становлення. Професійна соціалізація є кінцевою ланкою на професійному шляху особистості. Алгоритм професійної соціалізації студентів в умовах вишу складається з таких етапів: професійна спрямованість → професійний розвиток → професійна адаптація → професійне становлення → професійна соціалізація. Професійна спрямованість – складне психолого-педагогічне явище, що визначає готовність особистості до прийняття своєї майбутньої професії, зв’язок інтересів із майбутньою професійною діяльністю та розуміння важливості професійного розвитку саме у такому напрямку. У рамках дослідження професійнийрозвиток студентів магістратури соціо-гуманітарного профілю розглядається як процес здобуття професійно важливих знань, умінь і навичок, а також удосконалення тих, що вже набуті на певний момент. Професійна адаптація – це процес здобуття професії, засвоєння знань, умінь і навичок, норм поведінки, способу життя, який відповідає майбутньому фаху. У цьому тлумаченні професійна адаптація дуже наближена до професійної соці- алізації, однак у статті вона розглядається як етап процесу професійної соціалізації, який може змінюватися з плином часу чи через обставини, що виникають. Професійне становлення студентів магістратури соціогуманітарного профілю тлумачиться в аспекті асоціювання себе з професією та готовності до професійної діяльності (і психологічної, і фахової, тобто рівня володіння необхідними знаннями, вміннями та навичками, необ- хідними для повноцінної трудової активності). Професійна соціалізація є невід’ємною складовою життя особистості, починаючи зі шкільного – аж до пенсійного віку. Але в деякі періоди життя вона має властивість актуалізуватися, набувати більшої значущості, ніж раніше. Саме період від закінчення бакалаврату до вступу до магістратури є першим переламним моментом у професійному житті (соціалізації) студента, адже саме у цей час він має вирішити: або йти працювати, або продовжувати навчання у магістратурі та починати новий шлях своєї професійної соціалізації, що складається з вищеописаних стадій.В статье представлено толкование понятия социализации в целом и профессиональной – в частности. Феномен профессиональной социализации следует рассматривать вместе с понятиями профессиональной направленности, профессионального развития, профессиональной адаптации и профессионального становления. Профессиональная социализация является конечным звеном на профессиональном пути личности. Алгоритм профессиональной социализации студентов в условиях ВУЗа состоит из следующих этапов: профессиональная направленность → профессиональное развитие → профессиональная адаптация → профессиональное становление → профессиональная социализация. Профессиональная направленность – сложное психологопедагогическое явление, определяющее готовность личности к принятию своей будущей профессии, связь ин- тересов с будущей профессиональной деятельностью и понимание важности профессионального развития именно в таком направлении. В рамках исследования профессиональное развитие студентов магистратуры социо-гуманитарного профиля рассматривается как процесс получения профессионально важных знаний, уме- ний и навыков, а также совершенствование уже имеющихся. Профессиональная адаптация – это процесс получения профессии, усвоения знаний, умений и навыков, норм поведения, образа жизни, которые соответствуют будущей профессии. В этом толковании профессиональная адаптация максимально приближена к профессио- нальной социализации, однако в статье она рассматривается как этап процесса профессиональной социализации, который может меняться с течением времени или в силу возникающих обстоятельств. Профессиональное становление студентов магистратуры социо-гуманитарного профиля рассматривается в аспекте ассоциирования себя с профессией и готовности к профессиональной деятельности (и психологической, и профессиональной, то есть уровня владения необходимыми знаниями, умениями и навыками, необходимыми для полноценной трудовой активности). Профессиональная социализация является неотъемлемой частью жизни личности, начиная со школьного – вплоть до пенсионного возраста. Но в некоторые периоды жизни она имеет свойство актуализироваться, приобретать большую значимость, чем раньше. Именно период от окончания бакалаврата до поступле- ния в магистратуру является первым переломным моментом в профессиональной жизни (социализации) студента, ведь именно в это время он должен решить: идти работать или продолжать обучение в магистратуре и начинать новый путь своей профессиональной социализации, состоящий из вышеописанных стадий. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | socialisation | uk |
dc.subject | professional socialisation | uk |
dc.subject | Master-degree students | uk |
dc.subject | professional orientation | uk |
dc.subject | professional development | uk |
dc.subject | professional adaptation | uk |
dc.subject | professional formation | uk |
dc.subject | соціалізація | uk |
dc.subject | професійна соціалізація | uk |
dc.subject | студенти магістратури | uk |
dc.subject | професійна спрямованість | uk |
dc.subject | професійний розвиток | uk |
dc.subject | професійна адаптація | uk |
dc.subject | професійне становлення | uk |
dc.subject | социализация | uk |
dc.subject | профессиональная социализация | uk |
dc.subject | студенты магистратуры | uk |
dc.subject | профессиональная направленность | uk |
dc.subject | профессиональное развитие | uk |
dc.subject | профессиональная адаптация | uk |
dc.subject | профессиональное становление | uk |
dc.title | Алгоритм професійної соціалізації студентів магістратури соціо-гуманітарного профілю | uk |
dc.title.alternative | Алгоритм профессиональной социализации студентов магистратуры социо-гуманитарного профиля | uk |
dc.title.alternative | Algorithm of professional socialisation of master-degree students majoring in social studies and humanities | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2016 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Derkach T. M..pdf | 615.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.