Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHan, Ye-
dc.contributor.authorBatiuk, Nataliia-
dc.date.accessioned2024-11-27T10:37:46Z-
dc.date.available2024-11-27T10:37:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationYe Han Artistic-imaginative thinking of future choreographers as a founadion for creating vivid dance images /Han Ye , Batiuk N.//Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези Х Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 18-19 жовтня 2024 р.). ― Т.1. ― Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2024. С.259-263uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20924-
dc.description.abstractThe paper addresses the issue of developing artistic-imaginative thinking in future choreographers. It examines the cognitive processes involved in perceiving and creating artistic images and highlights the role of art in fostering these processes. The relationship between the level of development of a choreographer-director's artistic-imaginative thinking and the quality of the dance images they create is substantiated. An analysis of studies examining this mental phenomenon as a form of cognitive activity, an essential component of a choreographer's artistic competence, a component of creativity, and an element of compositional-choreographic thinking is provided.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,uk
dc.subjectfuture choreographersuk
dc.subjectartistic-imaginative thinkinguk
dc.subjectdance compositionsuk
dc.titleArtistic-imaginative thinking of future choreographers as a founadion for creating vivid dance imagesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2024) Т.1.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93.pdf3.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.