Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПилаєва, Т. В-
dc.contributor.authorЯценко, В. В.-
dc.contributor.authorPylaieva, Т.-
dc.contributor.authorYatsenko, V.-
dc.date.accessioned2019-04-09T08:33:08Z-
dc.date.available2019-04-09T08:33:08Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПилаєва Т. В. Феномен відкритого університету в сучасному світі / Т. В. Пилаєва, В. В. Яценко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 12. – С. 42–49.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2070-
dc.description.abstractУ статті розглянуто еволюцію розвитку університетів дистанційного навчання від кореспондентських шкіл до сучасних дистанційних університетів. Підкреслено домінуючу роль уряду в процесі виникнення відкритих університетів. Подано визначення поняття «відкритий університет», а також класифікацію відкритих університетів у залежності від їхньої організаційної структури. Представлено основні особливості відкритих університетів в усьому світі. Розглянуто засоби дистанційного навчання та шляхи подачі навчального матеріалу студентам. Проаналізовано шляхи перевірки академічної успішності студентів. Встановлено, що система підтримки навчання студентів складається з тьюторства, освітніх центрів та громад з підтримки та навчання. Визначено функції, які виконує тьютор та роль виїзних шкіл у процесі навчання студентів. Розкрито низку проблем, з якими зіштовхуються відкриті університети світу. The article is aimed at reviewing open universities formation history and describing the contents and organizational framework of open universities’ activities. The article presents the evolution of distance learning universities from correspondent schools to modern distance universities. It has been revealed that the Open University of Great Britain has become a model for other open universities in the world. The article underlines the dominant role of governments in the process of open universities formation. Open universities have an astonishing experience of using innovative technologies to make higher education available to all people around the world. Students enter open universities with a wide range of study goals and previous educational and general experience. The means of distance education and the ways of the learning materials delivery to students are considered. Study materials may include a series of specially written module texts; study guides; DVDs, CDs; textbooks and special collections of articles; resource files; online learning materials and services including Virtual Learning Environment, and online computer forums and library facilities. Students’ support system consists of tutoring, educational centres and summer schools. The article also deals with the specificity of the tutor system and the main functions of the tutor’s professional activity. Tutors mark assignments, provide detailed written feedback, and offer support to students by telephone, email, or computer conferencing. The previously developed methods and approaches to students teaching at the distance were systematically transformed into an integral technology of the education system of world open universities. The Open Universities are characterized by high quality standards of education, namely the coordination of employees’ (teachers, tutors, administration) activities with the aim of helping students; possibilities of individual learning route choosing; actualization of students’ own resources in overcoming the difficulties in the educational process.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectвідкритий університетuk
dc.subjectзасоби дистанційної освітиuk
dc.subjectнавчальний матеріаuk
dc.subjectсистема підтримки студентівuk
dc.subjectтьюторствоuk
dc.subjectopen universityuk
dc.subjectmeans of distance educationuk
dc.subjectlearning materialsuk
dc.subjectstudents’ supporuk
dc.subjecttutoringuk
dc.titleФеномен відкритого університету в сучасному світіuk
dc.title.alternativePhenomenon of open university in the modern worlduk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tetiana Pylaieva.pdf343.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.