Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20555
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Овчаренко-Пєшкова, Олена Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Ovcharenko-Pieshkova, Olena Serhiivna | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-23T11:20:51Z | - |
dc.date.available | 2024-10-23T11:20:51Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Овчаренко-Пєшкова О. С. Методологічні засади формування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва / О. С. Овчаренко-Пєшкова // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №2. – С. 62-67. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20555 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної мистецької освіти – обґрунту-ванню методологічних засад формування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва, спрямованої на набуття художньо-естетичного світогляду, опанування здатностей сприймати мистецтво й усвідомлювати його ціннісний художній вплив, розвиток творчих здібностей і потреби наповнювати власне життя й життя інших красою, добром, естетикою. Метою статті є обґрун-тування методологічних засад формування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва. Методологія дослідження базується на таких нау-кових методах, як: теоретичний аналіз – для визначення ідей гуманно-естетичного, культурологічного, творчого, компетентнісного підходів; обґрунтування й узагаль-нення – для окреслення теоретичних положень зазначених підходів у контексті фор-мування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва. За результатами дослідження з’ясовано, що художньо-творча компетентність учнів є однією з найважливіших складових частин їхньої культурної компетентності, на формування якої спрямовані сучасні виклики вітчизняної освіти. Визначено, що мето-дологічну основу формування зазначеного явища становлять теоретичні положення гуманно-естетичного, культурологічного, творчого, компетентнісного підходів. З’ясовано, що у формуванні художньо-творчої компетентності учнів на уроках музич-ного мистецтва гуманно-естетичний підхід спрямовує зміст мистецького навчання на гуманно-ціннісне ставлення до дитини та її внутрішнього світу, формування художньо-естетичного світогляду та творчого розвитку учнів; культурологічний підхід – опанування дітьми та юнацтвом цінностей культури, зарубіжної та вітчиз-няної мистецької, музичної спадщиною; творчий підхід – спонукає учнів до розвитку творчої уяви, фантазії, емоційно-чуттєвої сфери; компетентнісний підхід – фор-мування комплексу знань, умінь, здатностей учнів як основи їх художньо-творчої діяльності. Обґрунтовано думку щодо детермінованованості та системності визна-ченого комплексу наукових підходів формування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва. Тhe article is about the current problem of modern art education, the substantiation of the methodological foundations of the formation of artistic and creative competence of students in music lessons, aimed at acquiring an artistic and aesthetic worldview, mastering the ability to perceive art and realize its valuable artistic influence, the development of creative abilities and the need to fill one’s own life and the life of those surrounded by beauty, goodness, aesthetics. The purpose of the article is to substantiate the methodological foundations of the formation of artistic and creative competence of students in music lessons. The research methodology includes the following methods, such as: theoretical analysis to determine the ideas of human-aesthetic, cultural, creative, competence approaches; justification and generalization for outlining the theoretical provisions of the mentioned approaches in the context of forming the artistic and creative competence of students in music lessons. According to the results of the study, it was found that the artistic and creative competence of students is one of the most important components of their cultural competence, the formation of which is aimed at the modern challenges of national education. It was determined that the methodological basis of the formation of the mentioned phenomenon consists of the theoretical provisions of humane-aesthetic, cultural, creative, competence approaches. It was found that in the formation of artistic and creative competence of students in music lessons, the humane-aesthetic approach directs the content of artistic education to a humane-value attitude towards the child and his inner world, the formation of an artistic-aesthetic outlook and creative development of students; cultural approach – mastering cultural values, foreign and domestic artistic and musical heritage among children and youth; creative approach – encourages students to develop creative imagination, fantasy, emotional and sensory sphere; competence approach – formation of a complex of knowledge, skills, abilities of students as the basis of their artistic and creative activity. The opinion regarding the determinism and systematicity of a certain complex of scientific approaches to the formation of artistic and creative competence of students in music lessons is substantiated. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Центр соціально-політичних досліджень «Politicus» | uk |
dc.subject | future music teachers | uk |
dc.subject | methodological approaches | uk |
dc.subject | artistic and creative competence | uk |
dc.subject | music lesson | uk |
dc.subject | students of general secondary education | uk |
dc.subject | майбутні вчителі музичного мистецтва | uk |
dc.subject | художньо-творча компетентність | uk |
dc.subject | урок музичного мистецтва | uk |
dc.subject | учні закладу загаль-ної середньої освіти | uk |
dc.subject | методологічні підходи | uk |
dc.title | Методологічні засади формування художньо-творчої компетентності учнів на уроках музичного мистецтва | uk |
dc.title.alternative | Methodological principles formation of artistic and creative competence of students in music lessons | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | №2 (2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ovcharenko-Peshkovа.pdf | 190.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.