Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20241
Title: Fostering social cohesion among Chinese students studying abroad: role of social organizations
Other Titles: Стимулювання соціальної згуртованості китайських студентів, які навчаються за кордоном: роль громадських організацій
Authors: Wang Ziwen
Razumenko, T.
Keywords: PR of China
social cohesion
internationalization programs
state management
social support
КНР
соціальна згуртованість
програми інтернаціоналізації
державне управління
соціальна підтримка
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Wang Ziwen. Fostering social cohesion among Chinese students studying abroad: role of social organizations / Wang Ziwen, T. Razumenko // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 2 (147). Одеса, 2024. С. 21-27
Abstract: Amidst the backdrop of war and social upheaval in Ukraine, pursuing education abroad emerges as a natural pathway for young people towards carving out one’s destiny and securing a future. However, it’s imperative for Ukrainian society to ensure the retention of these young individuals within the Ukrainian cultural sphere, guarding against complete assimilation in their host countries. This serves as a crucial element in facilitating their eventual return to Ukraine. The Chinese government views the maintenance of social cohesion among its youth studying abroad as a key objective in its higher education internationalization policy. It utilizes social organizations (both governmental and non-governmental) to underscore this cohesion, highlighting how they support Chinese students in their overseas endeavors while also managing and mitigating negative assimilative tendencies. The purpose of this article is to present to the scientific community examples of targeted efforts by the government and state of the People’s Republic of China to maintain the cohesion of its young citizens studying abroad, ensuring their conscious return to China. These efforts are implemented through various Chinese public and government organizations. In the process of writing this article, the authors employed several general scientific methods, including personal experiences and interviews to examine initiatives facilitated by Chinese embassies abroad, non-governmental organizations, and representative offices of Chinese universities. They also conducted normative document analysis to understand the roles of the PRC embassies, consulates, official representative institutions abroad, and affiliated public organizations. Additionally, content analysis of organizational materials, such as event flyers, social media posts, and newsletters, provided insights into the themes, messages, and strategies used to promote social cohesion. Finally, network analysis was utilized to study the involvement of Chinese students studying abroad with various social organizations. The conclusions made: taking cues from the organizational efforts of various Chinese entities, Ukrainian specialists can glean valuable insights in uniting young Ukrainians studying abroad while preserving their Ukrainian social and ethnic identity, establishing the robust framework for their conscious repatriation to Ukraine. На тлі війни та соціальних потрясінь в Україні здобування освіти за кордоном постає для молодих людей шляхом до викроювання власної долі та забезпечення майбутнього. Проте українському суспільству вкрай необхідно зберегти цих молодих людей в українському культурному просторі, захищаючи їх від повної асиміляції в країнах їхнього перебування. Це є вирішальним елементом для полегшення їхнього можливого повернення в Україну. Уряд Китаю розглядає підтримку соціальної єдності серед своєї молоді, яка навчається за кордоном, як ключову мету своєї політики інтернаціоналізації вищої освіти. Він використовує громадські організації (як урядові, так і неурядові) для підвищення цієї згуртованості, підтримуючи китайських студентів у їхніх закордонних починаннях і пом’якшуючи негативні асиміляційні тенденції.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20241
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf299.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.