Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІльєнко, А.-
dc.date.accessioned2024-08-02T12:30:03Z-
dc.date.available2024-08-02T12:30:03Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationІльєнко А. Мовна свідомість держслужбовця як категорія професійності / А. Ільєнко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 2. – С. 34-39uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19866-
dc.description.abstractФормування мовної свідомості державного службовця обумовлено активним становленням українськості світо- гляду, формуванням націоцентричної громадянськості суспільства. В аспекті означеного у статті визначено основні ризики, що впливають на відсутність мовної свідомості значної частини українського суспільства – вплив російської мови, диглосія – як патологічна двомовність, розщеплення мовної свідомості українців – мешканців Сходу та Півдня України. Двомовність українців, що набула проблемної значущості, актуалізується в професійному профілі державних службовців, які мають бути провідниками державницької політики, зокрема в мовному питанні. Професійний профіль державних службовців відокремлює мовну та комунікативну компетентності від мовної свідомості, яку розглядаємо як принциповість і цілісність особистості провідника державної політики, його однозначність у виборі україномовного контенту – у мовленні, доказовості позиції, пріоритетності підтримки звернень і пропозицій громадян. Спираючись на результати дослідження науковців О. Андріанової, О. Шеліх, Н. Вовчастої, Н. Хлипавки, А. Посохова та В. Козлов- ського, визначаємо дієвими способами виправлення розщеплення мовної свідомості застосовування нейропедагогічних засобів: вплив на психологію особистості з метою долання конформізму, невпевненості в собі; використання засобів національної та етнопедагогіки; нівелювання впливу лінгвістичних маніпуляцій разом з удосконаленням власного укра- їнського мовлення через самоспостереження, саморегуляцію та самовдосконалення; виправлення мовного «суржику» шляхом методичних практик тощо. Означені засоби формування мовної свідомості доповнюємо сучасними педагогіч- ними впливами: переслуховуванням україномовного контенту (пісень, промов, інтерв’ю) – задля формування засвоєння сталих мовленнєвих конструкцій, що полегшують особисте мовлення; читанням української сучасної художньої та публіцистичної літератури – задля формування усвідомлення змістів, що є своєчасними для української нації; яко- мога щільним перебуванням в україномовному середовищі, комунікацією з різними соціальними україномовними групами (віковими, професійними, бізнесовими тощо); веденням сторінок у соціальних мережах українською з активною під- тримкою україномовного контенту.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмовна свідомістьuk
dc.subjectрозщеплення мовної свідомостіuk
dc.subjectдержавний службовецьuk
dc.subjectмовна компетентністьuk
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk
dc.titleМовна свідомість держслужбовця як категорія професійностіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf325.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.