Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБерезовська, Людмила Іванівна-
dc.contributor.authorBerezovska, Liudmyla Ivanivna-
dc.date.accessioned2024-07-17T10:39:04Z-
dc.date.available2024-07-17T10:39:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationBerezovska L. I. Multicultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutions / L. I. Berezovska // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 24-33.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19570-
dc.description.abstractThe article presents a theoretical analysis of the problem related to polycultural (multicultural) education in the profession-oriented training of pre-service educators of pre-school education institutions; the approaches of scientists to the definition of the phenomenon “polycultural (multicultural) education” within a multicultural society have been summarized; the essence of multicultural competence in the training under focus has been specified; a set of multicultural background knowledge, skills, abilities, value orientations necessary for living in a multicultural society has been revealed; a survey of applicants majoring in 012 Pre-school education was conducted after their pre-school practice at establishments of pre-school education to determine the state of multicultural competence development; substantiation of the pedagogical conditions for the development of multicultural competence of pre-school educators has been figured out as perspectives of further research. У статті проведено теоретичний аналіз проблеми полікультурного (полікультурного) виховання в професійно-орієнтованій підготовці дошкільних закладів дошкільної освіти; узагальнено підходи науковців до визначення феномену «полікультурна (полікультурна) освіта» в полікультурному суспільстві; уточнено сутність полікультурної компетентності у фокусованому навчанні; виявлено комплекс полікультурних базових знань, умінь, навичок, ціннісних орієнтацій, необхідних для життя в полікультурному суспільстві; проведено анкетування здобувачів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» після проходження дошкільної практики у закладах дошкільної освіти для визначення стану розвитку полікультурної компетентності;uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectpolycultural (multicultural) educationuk
dc.subjectprofession-oriented traininguk
dc.subjectpre-service educators of pre-school educational institutionsuk
dc.subjectполікультурна (полікультурна) освітаuk
dc.subjectпрофесійно-орієнтоване навчанняuk
dc.subjectдошкільні вихователі дошкільних навчальних закладівuk
dc.titleMulticultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutionsuk
dc.title.alternativeПолікультурна освіта за професією "Підготовка дошкільних вихователів закладів дошкільної освіти"uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berezovska Liudmyla Ivanivna.pdf3.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.