Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1861
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовська, Олена Рудольфівна-
dc.contributor.authorNovska, Olena Rudolfivna-
dc.date.accessioned2019-03-19T08:57:51Z-
dc.date.available2019-03-19T08:57:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationНовська О. Р. Методика самопроектування фахового розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва / О. Р. Новська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 52–58.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1861-
dc.description.abstractУ статті розглянуто сутність самопроектування в контексті фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. На основі визначених наукових підходів, принципів і педагогічних умов викладено зміст методики самопроектування фахового розвитку майбутніх вчителів музичного мистецтва, розроблену з урахуванням специфіки музичного навчання в магістратурі педагогічного університету. Означена методика ґрун- тується на засадах проектних технологій і містить чотири етапи, завдання кожного з яких докладно представлено у статті. Стаття містить перелік основних інноваційних методів відповідно до кожного етапу і загальні результати їх впровадження у фахову підготовку студентів. The studied issue is relevant in terms of the modern educational demands, which require creative competitive specialists in all spheres of education and in the area of music arts in particular. Self-planning is a technology which makes it possible to meet these requirements due to its creative and developing potential. The article is aimed at substantiating the efficient method of self-planning of future Music teachers’ professional development in the process of studying at a pedagogical university. Self-planning of professional development is considered as personal axiological integrated creative and research activities of master-degree students, which provide the creation of the desired image of professional Self and designing of individual path to its achievement, as well as actualisation of their attitude towards professional self-perfection, efficient performance and pedagogical reflection, realisation of the creative potential. Basing on certain scientific approaches, principles and pedagogical conditions the essence of method of self-planning of future Music teachers’ professional activities has been described. It has been developed considering the specificity of music education within master-degree course at a pedagogical university. It is based on students’ getting thought the following stages in the process of music education, conditioned by the gradual character of the phenomenon of self-planning of professional activities’ development: conceptual, modeling, image, monitoring. Each of these four stages resulted in students’ presentation of the prepared projects. The carried out research results showed the increase of the indicators of self-planning of future Music teachers’ professional activities in the experimental group, which was caused by the implementation of the developed author’s programme into the educational process.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсамопроектуванняuk
dc.subjectфаховий розвитокuk
dc.subjectсамопроектування фахового розвиткуuk
dc.subjectметодичний супровід самопроектування фахового розвиткуuk
dc.subjectself-planninguk
dc.subjectprofessional developmentuk
dc.subjectself-planning of professional developmentuk
dc.subjectmethodical supportuk
dc.titleМетодика самопроектування фахового розвитку майбутніх учителів музичного мистецтваuk
dc.title.alternativeTechnique of self-planning of future music teachers’ professional developmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Новська О. Р..pdf652.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.