Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГузун, С. А.-
dc.contributor.authorГузун, О. В.-
dc.contributor.authorGuzun, S.-
dc.contributor.authorGuzun, О.-
dc.date.accessioned2019-03-18T11:17:05Z-
dc.date.available2019-03-18T11:17:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГузун С. А. Анализ успеваемости студентов медицинского училища по дисциплине "Анестезиология а реаниматология" с вегетативной дисфуекцией на фоне витаминотерапии / С. А. Гузун, О. В. Гузун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 10. – С. 39–45.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1853-
dc.description.abstractВ статье проанализирована успеваемость студентов Одесского областного базового медицинского училища (ООБМУ) при изучении дисциплины «Анестезиология и реаниматология» с вегетативной дисфункцией на фоне рекомендованной витаминотерапии. В ходе работы прослежено, что при практически одинаковом входном уровне знаний у групп студентов в результате приема в течение 4 месяцев диетической добавки Нутроф®Тотал значительно улучшилось состояние вегетативной нервной системы у 60,1% студентов (улучшение общего самочувствия и снижение жалоб студентов) и повысилась их успеваемость на 31,6% за счет повышения активности студентов (на 15,7%), улучшения внимания (на 22,1%) и усвояемости учебного материала (на 18,9%). Повышение успеваемости способствует развитию творческого потенциала студентов, формирует положительную мотивацию, активную профессиональную и жизненную позицию, что позволяет повысить эффективность учебного процессаУ сучасних умовах ряд чинників зовнішнього середовища, інтенсифікація і перебудова методів навчання, малорухливий спосіб життя, комп’ютеризація призводять до збільшення кількості захворювань і функціональних порушень окремих органів і систем у студентів. Якісна професійна підготовка студентів неможлива без їх активної навчально-трудової, пізнавальної діяльності, що вимагає від студентів мобілізації волі, психофізичних і духовних сил. Мета статті – проаналізувати успішність студентів медичного училища із дисципліни «Анестезіологія і реаніматоло- гія» з вегетативною дисфункцією на фоні прийому препарату Нутроф®Тотал. У роботі проведено порівняльний аналіз 2 груп (36 студенток IV курсу ООБМУ) у віці від 18 до 20 років, з астенопічними і астенічними скаргами. Студенти 2 групи (17 дівчат) приймали протягом 4 місяців дієтичну добавку Нутроф®Тотал. Усім студентам було проведено офтальмологічне обстеження, обстеження вегетативної нервової системи, а також проаналізована їхня успішність. Прийом протягом 4 місяців дієтичної добавки Нутроф®Тотал значно покращив стан вегетативної нервової системи у 60,1% студентів. У результаті поліпшення стану вегетативної нервової системи, поліпшення загаль- ного самопочуття і зниження скарг студентів підвищилася їх успішність на 31,6%, за рахунок підвищення активності студентів – на 15,7%, поліпшення уваги – на 22,1%, засвоюваності навчального матеріалу – на 18,9%. Аналіз показників успішності показав значно нижчі дані у студентів, які не приймали дієтичну добавку. Підвищення успішності сприяє розвитку творчого потенціалу студентів, формує позитивну мотивацію, активну професійну і життєву позицію, що дозволяє підвищити ефективність навчального процесу.Under modern conditions a number of factors of the environment, intensification and reconsideration of teaching methods, sedentary lifestyle, computerisation cause the increase of the number of diseases and functional disorders of organs and systems in students. The efficient professional training is impossible without their active involvement into the educational process, which requires mobilisation of will, psychophysical and spiritual forces. The article is aimed atanalyzing the performance of medical college students with vegetative dysfunction in subject “Anesthesiology and emergency medicine” in the course of taking dietary supplement “Nutrof®Total”. The experiment involved 2 groups of female medical college students (36 girls) aged from 18 to 20 years with asthenopic and asthenic complaints. The female students of the experimental group (17 girls) took the abovementioned dietary supplement during 4 months. Both groups of the surveyed were thoroughly examined (ophthalmologic, vegetative system examination, as well as the analysis of their study performance). It has been found that in the experimental group the students’ state of the vegetative system has become much better (60,1% of the surveyed). As a result of the improvement of the vegetative nervous system, general well-being and the decrease of the number of complaints their study performance has increased about 31,6%, as a result of the increase of their activity – about 15,7%, the improvement of their attentiveness and diligence – about 22,1%, the acquisition of knowledge – about 18,9%. The comparative analysis of study performance in both groups of students has shown that it is worse in the surveyed of the control group, who didn’t take any drugs. The improvement of study performance contributes to the development of students’ creative potential, forms their positive motivation, active professional and life attitude, which helps to improve the educational process efficiency.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectстуденты медицинского училищаuk
dc.subjectдисциплина «Анестезиология и реаниматология»uk
dc.subjectповышение успеваемостиuk
dc.subjectулучшение вниманияuk
dc.subjectвегетососудистая дистонияuk
dc.subjectвитаминотерапияuk
dc.subjectстуденти медичного училищаuk
dc.subjectдисципліна «Анестезіологія і реаніматологія»uk
dc.subjectпідвищення успішностіuk
dc.subjectполіпшення увагиuk
dc.subjectвегето-судинна дистоніяuk
dc.subjectвегето-судинна дистоніяuk
dc.subjectвітамінотерапіяuk
dc.subjectmedical college studentsuk
dc.subjectsubject “Anesthesiology and emergency medicine”uk
dc.subjectimprovement of study performanceuk
dc.subjectimprovement of attentionuk
dc.subjectvegetovascular dystoniauk
dc.subjectvitamin therapyuk
dc.titleАнализ успеваемости студентов медицинского училища по дисциплине "Анестезиология а реаниматология" с вегетативной дисфуекцией на фоне витаминотерапииuk
dc.title.alternativeАналіз успішності студентів медичного училища із дисципліни «анестезіологія і реаніматологія» з вегетативною дисфункцією на фоні вітамінотерапіїuk
dc.title.alternativeAnalysis of performance of medical college students with vegetative dysfunction in subject “anesthesiology and emergency medicine” on top of vitamin therapyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гузун С. А..pdf747.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.