Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBohush, Alla Mykhailivna-
dc.contributor.authorБогуш, Алла Михайловна-
dc.contributor.authorБогуш, Алла Михайлівна-
dc.date.accessioned2023-10-17T10:13:32Z-
dc.date.available2023-10-17T10:13:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБогуш А. М. Інтегрований підхід у дошкільній освіті: мода чи вимога часу? / А. М. Богуш // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2023. – № 3(144). – С. 121-127.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17981-
dc.description.abstractУ статті висвітлено проблему впровадження інтегрованого підходу в системі дошкільної освіти на сучасному етапі як у закладах дошкільної освіти, так і в системі вищої школи. Чому виникла необхідність звернутися знову до означеної проблеми, актуальність якої досить розлого дискутувалась на початку ХХІ ст.? Звернення до організації освітнього процесу натепер у закладах дошкільної освіти України пов’язане з прийняттям Концепції «Нова українська школа», у змісті якої зазначено, що провідним принципом змісту навчання у початковій школі є інтеграція змісту споріднення нових модулів з інших предметів (НУШ, 2016: 25). Реалізація принципу наступності в організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти знову поставила питання щодо активізації інтегрованого підходу в системі дошкільної освіти, стрижнем якого є принцип інтеграції. У статті позиціоновано результати аналізу науково-термінологічного поля поняття «інтеграція» щодо розмаїття його трактувань та терміносполучень у визначенні методологічних підходів (інтеграційний, інтегративний, інтегральний, інтегрований); специфіковано застосування інтегрованого підходу в сучасному освітньому полі як закладів дошкільної освіти, так і вищої школи. The article discusses the problem of implementing an integrated approach in the system of preschool education at the present stage both in preschool education institutions and in the system of higher school. Why did it become necessary to reconsider this problem, the relevance of which was discussed at length in the early twenty-first century? The appeal to the organization of the educational process in the preschool education system of Ukraine is connected with the adoption of the Concept "New Ukrainian School", which states that the leading principle of the content of education in primary school is the integration of the content of related new modules from other subjects.The implementation of the principle of continuity in the organization of the educational process in preschool education has again raised the issue of intensifying the integrated approach in the system of preschool education, the core of which is the principle of integration. The article presents the results of the analysis of the scientific and terminological field of the concept of "integration" in terms of the variety of its interpretations and terminology in the definition of methodological approaches (integration, integrative, integral, integrated); specifies the application of the integrated approach in the modern educational field of both preschool education and higher school. Purpose of the article: to characterize the current state of implementation of the integrated approach in the modern practice of preschool education. The objectives of the study are to analyze the views of scientists on their understanding of the content position of scientific concepts that are components of the integrated approach. To focus the current practical application of the integrated approach in the system of preschool education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectдошкільна освітаuk
dc.subjectпідхідuk
dc.subjectінтеграціяuk
dc.subjectінтегрованийuk
dc.subjectзаняттяuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectнавчальна дисциплінаuk
dc.subjectзаклад дошкільної освітиuk
dc.subjectвища школаuk
dc.subjectцілісністьuk
dc.subjectpreschool educationuk
dc.subjectapproachuk
dc.subjectintegrationuk
dc.subjectintegrateduk
dc.subjectclassesuk
dc.subjecteducational processuk
dc.subjectacademic disciplineuk
dc.subjectpreschool education institutionuk
dc.subjecthigher schooluk
dc.subjectintegrityuk
dc.titleІнтегрований підхід у дошкільній освіті: мода чи вимога часу?uk
dc.title.alternativeIntegrated approach in preschool education: a fashion or a requirement of the times?uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bogush Alla.pdf294.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.