Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuan Junyu-
dc.date.accessioned2023-08-31T11:07:12Z-
dc.date.available2023-08-31T11:07:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationDuan Junyu brief discussion on motivation of chinese language learning for students majoring in translation studies at confucius institute of south ukrainian national pedagogical university named after K. D. Ushynsky / Duan Junyu // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2023. – Issue 9. – Р. 77-86.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17815-
dc.description.abstractAs the object and subject of teaching activities, the learners’ subjective motivation in learning has a crucial influence on the final learning effect. Therefore, the exploration of learners’ motivation and its influencing factors is of great practical significance to the development of teaching activities and the final achievement of teaching results. In this paper, we take the second-year translation class 2 of the Confucius Institute as the object of teaching observation and motivation of Chinese language learning. By finding and analysing the relationship between students’ problems in Chinese learning and their motivation in the new Chinese learning cycle, we try to select a targeted method from the perspective of maintaining and further motivating students’ Chinese learning motivation, and make adjustments according to the actual application effect of the method. The aim is to find out a set of strategies for motivating students’ Chinese language learning in three different stages: before, during and after class, so that students can gradually move from being able to learn to learning well and enjoying learning. Як об’єкт і суб’єкт педагогічної діяльності, суб’єктивна мотивація навчання учнів має вирішальний вплив на кінцевий ефект навчання. Тому дослідження мотивації учнів та факторів, що впливають на неї, має велике практичне значення для розвитку педагогічної діяльності та кінцевого досягнення результатів навчання. Три етапи до вивчення китайської мови студентів :до, під час і після занять, щоб учні могли поступово переходити від здатності вчитися до гарного навчання та задоволення від навчання.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectOverseas learnersuk
dc.subjectChinese translation majorsuk
dc.subjectLearning motivationuk
dc.subjectІноземні студентиuk
dc.subjectпереклад китайської мовиuk
dc.subjectмотивація до навчанняuk
dc.titleA brief discussion on motivation of chinese language learning for students majoring in translation studies at confucius institute of south ukrainian national pedagogical university named after K. D. Ushynskyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Duan Junyu.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.