Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄременко, Тетяна Євстафіївна-
dc.contributor.authorYeremenko, Tetyana Yevstafiyivn-
dc.contributor.authorЛук'янченко, Ірина Олегівна-
dc.contributor.authorLukyanchenko, Iryna Olegivna-
dc.contributor.authorДемчук, Ангеліна Іванівна-
dc.contributor.authorDemchuk, Anhelina Ivanivna-
dc.date.accessioned2023-07-06T12:41:07Z-
dc.date.available2023-07-06T12:41:07Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationYeremenko Т. Y. English voice and its prosodic characteristics in teaching oral interpretation / Т. Y. Yeremenko, І. О. Lukyanchenko, А. І. Demchuk // Advanced Education. - 2020. - V. 16. - Р. 58-68.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17455-
dc.description.abstractThe research concerns the problem of mastering English voice production skills in oral interpretation of the authentic belles-lettres texts. The purpose of the paper is to present the teaching algorithm of training future English language and literature teachers’ skills in decoding and orally interpreting verbalised English voice prosodic characteristics. The authors argue the necessity of training future English teachers in mastering their voices on the basis of the mechanism of English voice perception in order to make them sound English. The research represents the results of experimental teaching English voice production skills to the 4 th year BA students at South-Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. The participants were 60 students – future English language and literature teachers – who agreed to take part in the research. Data analysis tools comprise pedagogical observation, questionnaires, testing for skills level assessment, expert assessment of testing results, statistical and mathematical processing of obtained data. The experimental teaching included three stages: diagnostic (entry testing), empirical training (teaching algorithm implementation) and checkout (final testing). The obtained results prove that the suggested four-stepped teaching algorithm in “Oral interpretation of the text” successfully starts in students the mechanism of the English voice perception, develops their ability to decode verbalised English voice prosodic characteristics and their functions in the process of philological reading, and forms future English language and literature teachers’ specific skills in English voice modulation in oral interpretation. ослідження присвячено проблемі оволодіння навичками постановки голосу англійською мовою в усній інтерпретації автентичних текстів художньої літератури. Метою роботи є представлення навчального алгоритму формування у майбутніх учителів англійської мови та літератури навичок декодування та усної інтерпретації вербалізованих просодичних характеристик голосу англійської мови. Автори обґрунтовують необхідність навчання майбутніх учителів англійської мови володінню своїм голосом на основі механізму сприйняття англійського голосу з метою його звучання англійською мовою. Дослідження представляє результати експериментального навчання студентів 4 курсу бакалаврату Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського навичкам озвучування англійською мовою. Учасниками дослідження стали 60 студентів – майбутніх учителів англійської мови та літератури, які погодилися взяти участь у дослідженні. Засоби аналізу даних включають педагогічне спостереження, анкетування, тестування для оцінки рівня кваліфікації, експертну оцінку результатів тестування, статистичну та математичну обробку отриманих даних.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectEnglish voiceuk
dc.subjectverbalised prosodic characteristicsuk
dc.subjectteaching algorithmuk
dc.subjectmechanismuk
dc.subjectoral interpretationuk
dc.subjectpre-service English language and literature teachersuk
dc.subjectанглійський голосuk
dc.subjectphilological readinguk
dc.subjectвербалізовані просодичні характеристикиuk
dc.subjectалгоритм навчанняuk
dc.subjectмеханізмuk
dc.subjectусний перекладuk
dc.subjectвчителі англійської мови та літератури з достроковим навчаннямuk
dc.subjectфілологічний читанняuk
dc.titleEnglish voice and its prosodic characteristics in teaching oral interpretationuk
dc.title.alternativeАнглійський голос і його просодичні характеристики в навчанні усного перекладуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ENGLISH VOICE.pdf777.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.