Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17453
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄременко, Тетяна Євстафіївна-
dc.contributor.authorYeremenko, Tetyana Yevstafiyivna-
dc.contributor.authorЛук'янченко, Ірина Олегівна-
dc.contributor.authorLukyanchenko, Iryna Olegivna-
dc.contributor.authorDemchuk, Ангеліна Іванівна-
dc.contributor.authorDemchuk, Anhelina Ivanivna-
dc.date.accessioned2023-07-06T09:45:38Z-
dc.date.available2023-07-06T09:45:38Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЄременко Т. Є. Development of prospective efl teachers’ questioning skills in classroom discourse: interdisciplinary approach / T. Y. Yeremenko, І. О. Lukyanchenko, А. І. Demchuk // Advanced Education. - 2022. - №21. - С. 22-39.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17453-
dc.description.abstractThe research is devoted to the problem of mastering pre-service EFL teachers’ specific proficiency in using questions as an effective tool in the EL classroom discourse and university discourse. The purpose of the paper is to submit the teaching scheme of training pre-service EFL teachers’ questioning skills, encouraging them to work out their own teaching strategies in the future professional activity. The authors substantiate the possibility of improving MA students and pre-service EFL teachers’, questioning skills via suggested teaching scheme actualising interdisciplinary connections between the practical course (“English Communication in Academic Discourse”) and theoretical-practical course (“Theory and Practice of Speech Communication”) and students’ teaching practice that are majors of the Master’s degree curriculum. The emphasis is laid on the content level – EL classroom discourse acquisition. The experiment was conducted involving 90 MA students, pre-service EFL teachers, of South-Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky to clarify the efficiency of the suggested teaching scheme. Дослідження присвячене проблемі оволодіння вчителями початкової англійської мови специфічними навичками використання запитань як ефективного інструменту в дискурсі EL в класі та університеті. Метою роботи є подання навчальної схеми формування у вчителів початкової англійської мови навичок опитування, заохочення їх до розробки власних педагогічних стратегій у майбутній професійній діяльності. Автори обґрунтовують можливістьудосконалення навичок опитування студентів магістратури та викладачів англійської мови на початковому етапісхема навчання, що актуалізує міжпредметні зв'язки між практичним курсом(«Англійська комунікація в академічному дискурсі») та теоретико-практичний курс («Теорія і практика мовленнєвої комунікації») та педагогічна практика студентів за напрямами підготовки магістра. Акцент робиться на рівні змісту – засвоєння дискурсу в класі EL. Для з’ясування ефективності запропонованої схеми навчання було проведено експеримент за участю 90 студентів магістратури, викладачів англійської мови Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherфакультет лінгвістики КПІ ім. Ігоря Сікорськогоuk
dc.subjectquestioning skillsuk
dc.subjectteaching strategyuk
dc.subjectEnglish language classroom discourseuk
dc.subjectpre-service teachersuk
dc.subjectinterdisciplinary approachuk
dc.subjectteaching schemeuk
dc.subjectнавички опитуванняuk
dc.subjectдискурс у класі англійської мовиuk
dc.subjectміждисциплінарний підхідuk
dc.subjectстратегія навчанняuk
dc.subjectвчителі допризовної підготовкиuk
dc.subjectсхема навчанняuk
dc.titleDevelopment of prospective efl teachers’ questioning skills in classroom discourse: interdisciplinary approachuk
dc.title.alternativeРозвиток у майбутніх учителів навичок опитування в класному дискурсі: міждисциплінарний підхідuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Questions_2.pdf530.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.