Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSvitlana, Namestyuk-
dc.contributor.authorNadiya, Smolikevych-
dc.contributor.authorNataliya, Bytsko-
dc.contributor.authorOlena, Orlova-
dc.contributor.authorZaitseva, Natalia Oleksandrivna-
dc.contributor.authorЗайцева, Наталія Олександрівна-
dc.date.accessioned2023-07-03T10:22:01Z-
dc.date.available2023-07-03T10:22:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationNamestyuk S. Teaching a Professional Foreign Language to Specialists in Various Industries / S. Namestyuk, Smolikevych N., О. Orlova, N. Zaitseva // International Journal of Higher Education. - Vol. 9. No. 7. 2020. - Р. 59-72.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17424-
dc.description.abstractThis article discusses the main tools and methods of teaching a professional foreign language. Theoretical and practical bases of the organization of the process of introduction and implementation of technologies in teaching foreign languages in higher education are considered and analyzed. The systematization of general trends taking into account domestic and foreign scientific experience is carried out. It also presents the points of view of various scientists on the relevance of studying this topic, formulated recommendations for the introduction of modern effective experience in the practice of foreign language lecturers. The actual task of education, in the trend of globalizing world processes, is teaching a professional foreign language. The development of international cooperation in the fields of education, medicine, natural, technical, and economic sciences requires the study and constant improvement of foreign languages. The existing problems of education require a comprehensive solution. This solution will be achieved using the program-target method. The weakest skill among university students was oral speech. This indicates that conversational skills are a weak point, which is confirmed during observations of classes. A survey of 500 students showed that speaking classes were rated significantly higher than classes for practicing other skills. Thus the aim of the article is a theoretical analysis of scientific approaches of researchers to the problem of teaching a professional foreign language for specialists in various fields. У статті розглядаються основні засоби та методи навчання професійної іноземної мови. Розглянуто та проаналізовано теоретичні та практичні основи організації процесу впровадження та впровадження технологій навчання іноземних мов у вищій школі. Проведено систематизацію загальних напрямків з урахуванням вітчизняного та зарубіжного наукового досвіду. Також представлено точки зору різних науковців щодо актуальності вивчення даної теми, сформульовано рекомендації щодо впровадження сучасного ефективного досвіду в практику роботи викладачів іноземних мов. Актуальним завданням освіти в умовах глобалізаційних світових процесів є навчання професійної іноземної мови. Розвиток міжнародного співробітництва в галузі освіти, медицини, природничих, технічних та економічних наук вимагає вивчення та постійного вдосконалення іноземних мов.uk
dc.language.isootheruk
dc.subjectprofessional foreign languageuk
dc.subjectcompetence-oriented educationuk
dc.subjectprofessional Englishuk
dc.subjectпрофесійна іноземна моваuk
dc.subjectкомпетентнісна освітаuk
dc.subjectпрофесійна англійська моваuk
dc.titleTeaching a Professional Foreign Language to Specialists in Various Industriesuk
dc.title.alternativeНавчання фахової іноземної мови спеціалістів різної галузі промисловостіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teaching a Professional Foreign.pdf393.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.