Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBegena, Sofia-
dc.date.accessioned2023-05-30T13:15:32Z-
dc.date.available2023-05-30T13:15:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationBegena S. Choreographic activity as a universal means of formation and development of creative personality / S. Begena // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства: матеріали і тези VІІI Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 14-15 жовтня 2022 р.). – Т. 2. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2022. – С. 108-110.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17315-
dc.description.abstractAs the concepts of intelligence and creativity evolve, the idea that creativity is not one of the components of intelligence, but a very special dimension of mental processes and behavior is increasingly being put forward. It is this understanding of the phenomenon of creativity that allows us to explain its paramount importance for future choreographers.Today different concepts of creative personality are being developed. Thus, a polymodal approach to this problem is expressed in the integral concepts of creativity by Edward de Bono, in the principles of system thinking by William Rossom Ashby, in the concepts of R. Dilts and G. Alder, in the concept of divergent thinking by J. Guilford and others. У міру того як концепції інтелекту та креативності розвиваються, ідея про те, що креативність є не одним із компонентів інтелекту, а дуже особливим виміром психічного процесів і поведінки все більше висувається. Саме таке розуміння феномену творчості дозволяє пояснити його першочергову важливість для майбутніх хореографів. Сьогодні розробляються різні концепції творчої особистості. Так, полімодальний підхід до цієї проблеми виражений в інтегральних концепціях креативності Едварда де Боно, у принципах системного мислення У. Россома Ешбі, у концепціях Р. Ділтса та Г. Алдера, у концепції дивергентного мислення. Дж. Гілфордом та інuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпсихічні процесиuk
dc.subjectтворча особистістьuk
dc.subjectполімодальний підхідuk
dc.subjectінтелектuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectхореографічна діяльністьuk
dc.subjectchoreographic activityuk
dc.subjectpolymodal approachuk
dc.subjectpsykhichni protsesy mental processesuk
dc.subjectcreative personalityuk
dc.subjectintelligenceuk
dc.subjectmental processuk
dc.titleChoreographic activity as a universal means of formation and development of creative personalityuk
dc.title.alternativeХореографічна діяльність як універсальний засіб формування та розвитку творчої особистостіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2022) Т. 2.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sofia Begena.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.