Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1673
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНестеренко, В. Г.-
dc.contributor.authorNesterenko, V.-
dc.date.accessioned2019-02-25T10:50:12Z-
dc.date.available2019-02-25T10:50:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationНестеренко В. Г. Вплив фізичної активності на розмову працездатності учнів п'ятих класів / В. Г. Нестеренко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 8. – С. 112 – 116.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1673-
dc.description.abstractУ статті представлено результати вивчення розумової працездатності учнів п’ятих класів, що навча- ються за різними навчальними програмами; визначено їхню фізичну працездатність та проведено порівняльну характеристику фізичної та розумової працездатності п’ятикласників. За даними проведених досліджень можна сказати, що фізична активність та організація навчального процесу мають значний вплив на розумову працездатність учнів основної школи. The paper presents the results of the research on physical activity influence on mental capacity of schoolchildren of Year 5. With this aim, the children from three different classes of the fifth year were under observation: 5Е1 и 5Е2 classes were taught according to meritocratic system and 5P class was taught according to the traditional system. The analysis of schoolchildren’s mental capacity has made it possible to indentify some differences in its qualitative component. Best results were demonstrated by the boys from 5Е2 class with meritocratic system of teaching. As for the qualitative component of mental capacity, better results were shown by the boys taught according to the traditional teaching system and the girls obtaining meritocratic education. Evaluation of the research results has made it possible to determine that the pupils of 5Е2 class master the curriculum better than the others: they do the tasks more efficiently compared to the pupils from 5Е1 and 5P classes. At the same time, there was almost no difference between these two classes in terms of tasks performance. In this case, the pupils of 5Е2 class seem to demonstrate successful adaptation to the middle school. The analysis of schoolchildren’s physical activity has shown that the pupils from 5P and 5Е2 classes demonstrate the high level of physical activity during the week. At the same time, 5Е1 pupils have sufficient and low level of physical activity, which results in feeling ill at the end of school- and weekend days. Thus, it can be concluded that physical activity and educational process organization have significant influence on mental capacity of middleschool pupils.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectнавчальна діяльністьuk
dc.subjectфізична активністьuk
dc.subjectосновна школаuk
dc.subjectадаптаціяuk
dc.subjectздоров’яuk
dc.subjectрозумова працездатністьuk
dc.subjectlearning activitiesuk
dc.subjectphysical activityuk
dc.subjectphysical activityuk
dc.subjectmiddle schooluk
dc.subjectadaptationuk
dc.subjecthealthuk
dc.subjectmental capacityuk
dc.titleВплив фізичної активності на розумову працездатність учнів п’ятих класівuk
dc.title.alternativeInfluence of physical activity on mental capacity of pupils of year 5uk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Нестеренко В. Г..pdf657.49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.