Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІрхіна, Юліана Валентинівна-
dc.contributor.authorIrkhina, Juliana Valentynivna-
dc.contributor.authorRadzhabova, Sabina-
dc.contributor.authorVarina, Hanna-
dc.date.accessioned2022-10-14T12:05:45Z-
dc.date.available2022-10-14T12:05:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationIrkhina Y. The modern digital services and tools for the study of psychological and pedagogical disciplines in a high professional school / Yuliana Irkhina, Sabina Radzhabova, Hanna Varina // MODERN TECHNOLOGIES FOR SOLVING ACTUAL SOCIETY'S PROBLEMS. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2022. P. 94-99.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15931-
dc.description.abstractThe article deals with the importance of possessing modern information and communication technologies, digital services and tools in the context of the digitalization of the economy, society, and education by both a teacher and a student, a future specialist. The requirements for the teacher's knowledge and skills in the field of information and communication technologies are revealed, some digital services and tools are described, which are appropriate to use in the process of studying psychological and pedagogical disciplines. It has been convincingly proven that the use of modern digital tools, interactive learning technologies, opens wide prospects for deepening the theoretical knowledge base, strengthens the motivational orientation of students to study academic disciplines, in particular, psychology and pedagogy, provides mastery of personality self-development skills, opportunities to think, creatively develop, construct new. Освіта сьогодні має бути гнучкою. В ній постійно повинні відбуватися перетворення через упровадження нових її складових, сучасних методів та технологій едукації та комунікації. Використання сучасних цифрових інструментів, технологій інтерактивного навчання, відкриває широкі перспективи поглиблення теоретичної бази знань, посилює мотиваційну спрямованість до вивчення навчальних дисциплін і, зокрема, психології та педагогіки, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливістю думати, творчо розвиватися, конструювати нове. Наш досвід роботи з описаними сервісами і цифровими інструментами підтвердив доцільність їх використання в освітньому процесі вищої професійної школи.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherPublishing House of University of Technologyuk
dc.subjectцифровізація професійного освітнього процесуuk
dc.subjectсистема професійної освітиuk
dc.subjectцифрова економікаuk
dc.subjectцифрове суспільствоuk
dc.subjectсучасні цифрові сервісиuk
dc.titleThe modern digital services and tools for the study of psychological and pedagogical disciplines in a high professional schooluk
dc.title.alternativeСучасні цифрові сервіси та інструменти для вивчення психолого-педагогічних дисциплін у вищій професійній школіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра західних і східних мов та методики їх навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yuliana Irkhina.pdf11.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.