Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТвердохлібова, Яніна Миколаївна-
dc.contributor.authorTverdokhlibova, Yanina Nikolaevna-
dc.date.accessioned2022-09-29T09:01:26Z-
dc.date.available2022-09-29T09:01:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationВища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору ІІ (87) том. 2020 р. – С. 266 -275.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15875-
dc.description.abstractУ статті порушено питання методики художньо-графічної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва, розглядається зміст організаційно-методичної моделі художнього навчання в освітньому векторі «навчання – пізнання – учіння – творчість», оформленої дидактичною конструкцією з методичними функціями, а також форми і шляхи її практичної реалізації в системі сучасної художньо-педагогічної освіти. The article reveals the essence of the content of the conceptual model of artistic and graphic preparation of future teachers of the fine arts. Based on a review of scientific studies on this issue are marked new conceptual ideas, pedagogical views of scientists on the theory and practice of art education of students in pedagogical universities. Sub-theoretical construct performs scientific and educational potential of art pedagogy and its component - art didactics. Construct model of didactic conditions of artistic and graphic preparation of future teachers of fine arts in the article is viewed as structural and logical system of artistic and educational interaction between teacher and students. Regarding the nature of cognitive and practical ways of graphic activity of students, the author designed a didactic system that is purposeful on the decision of educational problems of vocational training in the field of graphic arts. Designated article mechanisms of cognitive and creative activity of students in the field of graphic art are due to the basic psycho-pedagogical and didactic regularities of the process of "cognition - teaching - learning - creativity". Logical-semantic content of the conceptual model of artistic and graphic preparation of future teachers of fine arts combines multiple components in a designated process expedient didactic design with its methodological features.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього просторуuk
dc.subjectметодикаuk
dc.subjectнавчально-творча діяльністьuk
dc.subjectдидактикаuk
dc.subjectхудожньо-графічна підготовкаuk
dc.subjectосвітній векторuk
dc.subjectmethodologyuk
dc.subjectdidacticsuk
dc.subjectartistic and graphic traininguk
dc.subjecteducational vectoruk
dc.subjecteducational and creative activitiesuk
dc.titleОсвітній вектор художньо-графічної підготовки вчителя образотворчого мистецтваuk
dc.title.alternativeEducational vector of artistic and graphic training of future teachers of fine artsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики декоративно-прикладного мистецтва та графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osv vector.pdf99.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.