Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФедорець, Микола Олександрович-
dc.contributor.authorFedorets, Mykola-
dc.contributor.authorСюй Сінчжоу-
dc.date.accessioned2022-09-27T11:34:03Z-
dc.date.available2022-09-27T11:34:03Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationФедорець М. О. Формування музично-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва як наукова проблема в Україні та Китаї / М. О. Федорець // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. - 2020. - № 5. - С. 36-42.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15862-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі формування музично-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва України і Китаю в контексті розвитку інформаційного суспільства. У роботі використані відповідні теоретичні та емпіричні методи: аналіз, узагальнення, педагогічне спостереження. Наведено зміст та структурну будову естетичного досвіду, визначення та структуру художньо-естетичного досвіду. Зазначено, що музично-естетичний досвід є одним із видів художньо-естетичного досвіду, що саме він складає основу музичної культури особистості. Наголошено на тому, що музично-естетичний досвід майбутніх учителів музичного мистецтва має формуватися за допомогою традиційних фахових (музично-педагогічних)і сучасних загально-педагогічних технологій. The article is devoted to the problem of forming musical-aesthetic experience of future musical art teachers in Ukraine and China in the context of information society development. Relevant theoretical and empirical methods are used in the work: analysis, generalization, pedagogical observation. The content and structure of aesthetic experience, definition and structure of artistic-aesthetic experience are highlighted. It is noted that musical-aesthetic experience is one of the types of artistic-aesthetic experience, which is the basis of musical culture of the individual. The essence and structure of musical-aesthetic experience, which should be formed with the help of traditional professional (musical-pedagogical) and modern general pedagogical technologies, are revealed. The contradictions that arise in the process of training future musical art teachers, in particular for the formation of their musical-aesthetic experience, are determined. The need to expand the basic competences related to the poly-artistic education of schoolchildren is proved. Future musical art teachers of Ukraine and China should acquire these competences by forming not only musical-aesthetic, but also artistic-aesthetic experience. The need for further theoretical substantiation, practical development and experimental testing of the technology of forming musical-aesthetic experience of future bachelors and masters is emphasized. It is concluded that it is necessary to improve future musical art teachers professional training in Ukraine and China through the formation of sufficient musicalaesthetic experience, in particular during practical classes and teaching practice, as well as importance of further integrated curriculum development, which will combine art disciplines with the technology of their teaching.uk
dc.subjectпідготовка майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні й Китаїuk
dc.subjectестетичний досвідuk
dc.subjectхудожньо-естетичний досвідuk
dc.subjectмузично-естетичний досвідuk
dc.subjectінтегрований курикулум мистецьких дисциплінuk
dc.subjecttraining of future musical art teachers in Ukraine and Chinauk
dc.subjectartisticaesthetic experienceuk
dc.subjectintegrated curriculum of art disciplinesuk
dc.subjectmusical-aesthetic experienceuk
dc.subjectaesthetic experienceuk
dc.titleФормування музично-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва як наукова проблема в Україні та Китаїuk
dc.title.alternativeFormation of musical-aesthetic experience of future musical art teachers as a scientific problem in Ukraine and Chinauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fedorets Mykola 2020.pdf174.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.