Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14966
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІгнатенко, Сузанна Олександрівна-
dc.contributor.authorIhnatenko, Suzanna Oleksandrivna-
dc.date.accessioned2022-05-24T10:43:50Z-
dc.date.available2022-05-24T10:43:50Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationІгнатенко С. О. Future physical education teachers training for projecting health-preserving activities / С. О. Ігнатенко // Інноваційна педагогіка. - Випуск 33. Т. 1. 2021. - С. 46-49.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14966-
dc.description.abstractThe article is devoted to the investigation of theoretical foundations of preparing future physical education teachers for projecting health-preserving activity. Based on the theoretical analysis of the psychological and pedagogical literature, the essence and content of the concepts “health-preserving activities” and “pedagogical projecting” are analyzed. The means of health preserving and types of health have been defined: mental, physical, moral and spiritual, social and professional. Theoretical analysis of the scientific fund within psychological and pedagogical areas allowed to characterize the essence and content of the use of pedagogical projecting in the educational process as a process and result. The content of theoretical and methodological approaches to pedagogical projecting in terms of the use of educational technologies is defined as: anthropological, humanistic, systemic, culturological, personal. The authors’ position on pedagogical projecting is given, which is understood as future teachers’ dynamic activities aimed at creating and implementing innovations in professional activity, which determines formation of their personal and professional traits, information culture and creative pedagogical thinking Статтю присвячено дослідженню теоретичних основ підготовки майбутніх учителів фізичної культури до проєктування здоров’язбережувальної діяльності. З огляду на теоретичний аналіз психологопедагогічної літератури проаналізовано сутність і змістове наповнення понять «здоров’язбережувальна діяльність» та «педагогічне проєктування». Визначено засоби здоров’язбереження та види здоров’я: психічне, фізичне, морально-духовне, соціальне, професійне.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.subjectмайбутній учительuk
dc.subjectздоров’язбережувальна діяльністьuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectвиди здоров’яuk
dc.subjectпедагогічне проєктуванняuk
dc.subjectfuture teacheruk
dc.subjecthealth-preserving activitiesuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjecttypes of healthuk
dc.subjectpedagogical projectinguk
dc.titleFuture physical education teachers training for projecting health-preserving activitiesuk
dc.title.alternativeПідготовка майбутніх учителів фізичної культури до проєктування здоров’язбережувальної діяльностіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ihnatenko Suzanna Oleksandrivna 2021.pdf141.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.