Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14933
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGorozhankina, Oksana Yuriivna-
dc.contributor.authorГорожанкіна, Оксана Юріївна-
dc.date.accessioned2022-05-18T09:46:43Z-
dc.date.available2022-05-18T09:46:43Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГорожанкіна О. Ю. Формування асоціативного мислення майбутніх учителів музики в процесі диригентсько-хорової підготовки / О. Ю. Горожанкіна, Н. В. Риженко // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. - 2017. - № 1. - С. 76–82.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14933-
dc.description.abstractУ статті уточнено сутність поняття "асоціативне мислення", розкрито особливості формування диригентського жесту та зміст підготовки студентів у класі хорового диригування, визначено методи ефективного формування асоціативного мислення майбутнього вчителя музики в процесі диригентсько-хорової підготовки. The paper presents specification of the concept "associative thinking", the peculiarities of forming conductor gestures and the content of training students at choral conducting classes. The effective methods for future Music teachers’ associative thinking in the conductor’s and choral training have been identified, namely the method of associative verbal succession, vocal and choral analysis of music scores on the basis of associative approach, visual message method. The primary function of the association method is to awaken student’s imagination, arouse his/her emotional response, develop better understanding of the music content. Associations activate creative thinking, emotions, creative attitude to playing music.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНіжинський державний університет імені Миколи Гоголяuk
dc.subjectасоціаціїuk
dc.subjectасоціативне мисленняuk
dc.subjectдиригентський жестuk
dc.subjectдиригентсько-хорова підготовкаuk
dc.subjectassociationsuk
dc.subjectassociative thinkinguk
dc.subjectconductor gestureuk
dc.subjectconductor’s and choral traininguk
dc.titleФормування асоціативного мислення майбутніх учителів музики в процесі диригентсько-хорової підготовкиuk
dc.title.alternativeFormation of associative thinking of future music teachers in the process of conducting and choral traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музично – інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorozhankina Oksana Yuriivna 2017.pdf253.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.