Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФоростян, Ольга Іванівна-
dc.contributor.authorForostjan, Olha Ivanivna-
dc.date.accessioned2022-05-04T11:41:56Z-
dc.date.available2022-05-04T11:41:56Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationФоростян О. І. Оцінка компетентності студентів щодо викладання фізичної культури в інклюзивних класах [Електронний ресурс] / О. І. Форостян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2020. - Вип. 39. - С. 115-120.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14822-
dc.description.abstractОдним з пріоритетних напрямків роботи нової української школи є професійна підтримка вчителів в інклюзії. Ми розробили методику оцінки готовності студентів до викладання дисципліни “фізична культура” в інклюзивних класах та перевірили на практиці її ефективність. Означена методика включала: тестові завдання для оцінки рівня теоретичної підготовки студентів, роботу зі складання анамнезу дитини, складання індивідуальної програми фізичного виховання дитини із сенсорними вадами в інклюзивному середовищі. Застосування нашої методики оцінки показало, що вона дозволяє більш диференційовано і ретельно оцінити рівень готовності студентів до подальшої роботи з фізичного виховання у інклюзивних класах. Рівень якість і успішність підготовки студентів експериментальної групи виявились вищими ніж у студентів контрольної. One of the priority areas of work for the new Ukrainian school is professional support for teachers in inclusion. The article presents the methodology for assessing the readiness of students to teach the discipline "physical culture" in inclusive classes, developed by us, and results its effectiveness in practice. This methodology include: test tasks for assessing the level of theoretical training of students, work on drawing up a child's history, drawing up an individual program of physical education for a child with sensory impairments in an inclusive environment. The practical application of our assessment methodology has shown that it allows a more differentiated and thorough assessment of the level of students' readiness for further work in physical education in inclusive classes. Our proposed assessment of the student's ability to teach physical education lessons in inclusive classes is comprehensive and allows us to assess all aspects of its preparation and, above all, identify areas for further self-improvement in the process of further work by teachers and in the process of professional development. The level of quality and success of training students in the experimental group turned out to be higher than that of students in the control group. In the process of testing, the students of the experimental group received practical skills in drawing up an individual program for the physical development of a child with sensory development disorders. The use of this methodology also allows you to significantly save the teacher's time and it can be used in distance learning.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНаціональний педагогічний університет імені М. П. Драгомановаuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectоцінкаuk
dc.subjectдіти з сенсорними порушеннямиuk
dc.subjectphysical educationuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectassessmentuk
dc.subjectchildren with sensory impairmentsuk
dc.titleОцінка компетентності студентів щодо викладання фізичної культури в інклюзивних класахuk
dc.title.alternativeAssessment of students' competence in teaching physical education in inclusive classesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дефектології та фізичної реабілітації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Forostjan Olha Ivanivna 2020.pdf420.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.