Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14507
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKichuk, Nadiya Vasylivna-
dc.contributor.authorКічук, Надія Василівна-
dc.date.accessioned2022-04-08T10:32:39Z-
dc.date.available2022-04-08T10:32:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKichuk N. V. Inclusive culture as a sign of humanization of the ukrainian society and personal and professional quality of a competitive teacher / N. V. Kichuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 74-78.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14507-
dc.description.abstractThe article highlights the scientific researches on the problem of inclusive culture formation both in society and in modern education. The author presents the results of the analysis of successful educational practices in the field of inclusion in different countries of Europe - Netherlands, England, Finland, etc. The most recent scientific studies have proved the right to consider contextual approach as constructive one. In a considerable amount of research material, scientists argue for the fundamental importance of stimulating professionals’ motivation for social partnership in addressing inclusion issues. У статті висвітлено наукові дослідження проблеми формування інклюзивної культури як у суспільстві, так і в сучасній освіті. Наведено результати аналізу успішних освітніх практик у сфері інклюзії в різних країнах Європи – Нідерландах, Англії, Фінляндії та ін. Останні наукові дослідження підтвердили право розглядати контекстний підхід як конструктивний. У значній кількості дослідницького матеріалу вчені доводять принципову важливість стимулювання мотивації фахівців до соціального партнерства у вирішенні проблем інклюзії.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectinclusive cultureuk
dc.subjecthumanizationuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectінклюзивна культураuk
dc.subjectгуманізаціяuk
dc.titleInclusive culture as a sign of humanization of the ukrainian society and personal and professional quality of a competitive teacheruk
dc.title.alternativeІнклюзивна культура як ознака гуманізації українського суспільства та особистісно-професійної якості конкурентоспроможного вчителяuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kichuk Nadiia 2019.pdf131.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.