Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14488
Title: Теоретический аспект этнопедагогической подготовки специалистов дошкольного образования к работе в условиях полиэтнического региона Крыма
Other Titles: Теоретичний аспект етнопедагогічної підготовки фахівців дошкільної освіти до роботи за умов поліетнічного регіону Криму
Theoretical aspect of ethnopedagogical training of pre-school teachers for work in terms of polyethnic region of the Crimea
Authors: Шишлевська, О. В.
Шишлевская, Е. В.
Keywords: підготовка фахівців
поліетнічний соціум
етнопедагогіка
подготовка специалистов
полиэтнический социум
этнопедагогика
training specialists
polyethnic socium
ethnopedagogics
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Шишлевская Е. В. Теоретический аспект этнопедагогической подготовки специалистов дошкольного образования к работе в условиях полиэтнического региона Крыма / Е. В. Шилевская // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 227-229.
Abstract: У статті розкрито сутність понять "підготовка фахівців", "поліетнічний соціум", аналізуються наукові дослідження у галузі підготовки фахівців дошкільного виховання, розглядаються науково-педагогічні засади використування етнопедагогіки у підготовці фахівців дошкільної освіти. В статье анализируются научные исследования в области подготовки специалистов дошкольного воспитания, рассматриваются научно-педагогические подходы использования этнопедагогики в подготовке специалистов дошкольного образования. The article analyses some scientific explorations in the field of training pre-school specialists; examines some scientific pedagogical approaches to using ethnopedagogics in training teachers of pre-school establishments.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14488
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.V. Shyshlevska 2009.pdf78.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.