Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМусаєв, К. Ф.-
dc.date.accessioned2022-04-07T13:52:49Z-
dc.date.available2022-04-07T13:52:49Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationМусаєв К. Ф. Діагностика впливу занять у позашкільних закладах на розвиток учнів / К. Ф. Мусаєв // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 205-210.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14479-
dc.description.abstractРозглянуто діагностику впливу занять у позашкільних закладах на розвиток учнів та рівень творчих здібностей. Запропоновані методики щодо перевірки пам’яті, уваги та інтелектуальної діяльності учнів; вивчені особливості умовно-рефлекторної діяльності дітей залежно від ступеня включення рухів. The article analyzes the diagnostics of influence of classes at out-of-school establishments on pupils’ development and the level of their creative capabilities. The author suggests some methods of testing pupils’ memory, attention and intellectual activity; analyzes features of children’s activity based on conditioned reflexes due to the degree of including motions.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectрозвиток творчих здібностей учнівuk
dc.subjectрозумова діяльність дітейuk
dc.subjectумовно-рефлекторна діяльність дітейuk
dc.subjectінтелектуальна діяльністьuk
dc.subjectdevelopment of creative abilities of studentsuk
dc.subjectconditioned-reflex activity of childrenuk
dc.subjectmental activity of childrenuk
dc.subjectintellectual activityuk
dc.titleДіагностика впливу занять у позашкільних закладах на розвиток учнівuk
dc.title.alternativeDiagnosing the influence of classes at out-of-school establishments on pupils’ developmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
K.F. Musayev 2009.pdf116.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.