Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Ганна Олександрівна-
dc.contributor.authorRebrova, Ganna Oleksandrivna-
dc.date.accessioned2022-02-28T10:49:25Z-
dc.date.available2022-02-28T10:49:25Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationРеброва Г. О. Акмеологічні технології у формуванні економічної культури майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей / Г. О. Реброва // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : збірник наукових праць Сумського ДПУ імені А. С. Макаренка. - 2018. - №5 (79). - С. 212-222.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13862-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему формування економічної культури майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у контексті гуманістичної парадигми професійної освіти відповідно до соціокультурних перетворень суспільства. Визначено діювість застосуваннѐ педагогічних технологій в освітньому процесі, серед яких відповідно до гуманістичних засад освіти найактуальнішою визначено акмеологічні технології. Уточнено сутність акмеологічних технологій, розглянуто їх різновиди й теоретично обґрунтовано доцільність застосуванне у формуванні економічної культури майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. Представлено педагогічні умови і техніки, що відповідають акмеологічним технологіям. The article actualizes the problem of formation of the economic culture of the future teachers of humanitarian specialties in the context of the humanist paradigm of professional education, in particular, in questions of culture of consumption, oriented on values, protection of human resources, and development of professional potential of each person. These positions are taken into account in the context of the historically conditioned relationship between economics and culture, which modern science dismisses as a resource of sociocultural adaptation of the person, its professional development. In this connection, the importance of acmeological technologies that are considered in the study as a unity of methodological, organizational, technical and instrumental resources, with the help of which is realized the opportunity to design professional activity and development of the necessary qualities, formation of competencies that will be relevant for further career growth and development of professional skills.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherСумський ДПУ імені А. С. Макаренкаuk
dc.subjectгуманістична парадигма професійної освітиuk
dc.subjectпедагогічні технологіїuk
dc.subjectакмеологічні технологіїuk
dc.subjectекономічна культураuk
dc.subjectмайбутні вчителі гуманітарних спеціальностейuk
dc.subjecthumanistic paradigm of educationuk
dc.subjectpedagogical technologiesuk
dc.subjectacmeological technologiesuk
dc.subjecteconomic cultureuk
dc.subjectfuture teachers of humanitarian specialtiesuk
dc.titleАкмеологічні технології у формуванні економічної культури майбутніх учителів гуманітарних спеціальностейuk
dc.title.alternativeAcmeological technologies and their use in formation of the economic culture of the future teachers of humanitarian specialtiesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova Anna. 2018.pdf971.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.