Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОстапчук, Н. О.-
dc.contributor.authorOstapchuk, N.-
dc.date.accessioned2019-01-23T09:10:22Z-
dc.date.available2019-01-23T09:10:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОстапчук, Н. О. Реалізація компетентнісного підходу до навчання інформатики в початковій школі / Н. О. Остапчук // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 170-175.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1368-
dc.description.abstractУ статті розглянуто шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в середній за- гальноосвітній школі. Увага звертається на реалізацію компетентнісного підходу до навчання саме в початковій школі, зокрема при вивченні курсу інформатики згідно з особливостями програми «Сходинки до інформатики». На основі здійсненого аналізу визначено основні шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в початкових класах із застосуванням технологій діяльнісного та особистісноорієнтованого навчання. Виокремлено особливості уроку за програмою «Сходинки до інформатики». Розглянуто використання інтерактивних методів навчання та проектну діяльність при вивченні інформатики в початкових класах.The article deals with the competence-based approach to teaching primary school children. Special attention is paid to teaching computer science. Due to the fact that the subject is relatively new, there is a need for development and implementation of the ways of competence-based approach realization in teaching computer science at primary school according to the programme “Steps to Computer Science”. The analysis of scientific research and publications makes it possible to determine that the technologies of activity and student-centered teaching can be of use for implementing competence-based approach. Teacher’s selection of effective training methods and educational activity forms is the most important factor in the successful implementation of the competence-based approach in education. A group of interactive methods corresponds to the requirements of student-centered teaching in the most accurate way, as long as the organization of interactive training includes simulations of life situations, the use of role-playing games, which contribute to the formation of key, general educational, and subject- informatics competencies. The prospects for further research involve development of the means of implementation of competence-based approach to teaching computer science to primary school students according to the content of the programme, its parts and topics.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectкомпетентнісний підхід до навчанняuk
dc.subjectпредметна компетентністьuk
dc.subjectключова компетентністьuk
dc.subjectособистісно-орієнтоване навчанняuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectпроектна діяльністьuk
dc.subjectпочаткова школаuk
dc.subjectнавчання інформатикиuk
dc.subjectпрограма «Сходинки до інформатики»uk
dc.subjectначальная школаuk
dc.subjectcompetence-based approach to teachinguk
dc.subjectsubject competenceuk
dc.subjectkey competenceuk
dc.subjectstudent-centered educationuk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.subjectproject workuk
dc.subjectprimary schooluk
dc.subjectteaching computer scienceuk
dc.subjectthe programme “Steps to Computer Science”uk
dc.titleРеалізація компетентнісного підходу до навчання інформатики в початковій школіuk
dc.title.alternativeImplementation of the competence-based approach to teaching computer science at primary schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Остапчук Н. О..pdf252.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.