Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1367
Title: Оценка эффективности авторской программы физкультурно-оздоровительных занятий с учащимися I ступени образования в группах продленного дня
Other Titles: Оцінка ефективності авторської програми фізкультурно-оздоровчих занять з учнями I ступеня освіти в групах продовженого дня
Assessment of efficiency of the author’s programme of fitness and health recreation classes with primary school pupils attending day-care centers
Authors: Осипенко, Евгений Владиславович
Осіпенко, Євгеній Владиславович
Osypenko, Yevgeniy
Keywords: физическое развитие
уровень физической подготовленности
физическая работоспособность
группа продленного дня
учащиеся I ступени образования
программа физкультурно- оздоровительных занятий
физическое состояние
фізичний розвиток
рівень фізичної підготовленості
фізична працездатність
група продовженого дня
учні I ступеня освіти
програма фізкультурно-оздоровчих занять
фізичний стан
physical development
level of physical fitness
physical working capacity
day-care center
primary school pupils
the program of fitness and health recreation classes
physical state
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Осипенко, Е. В. Оценка эффективности авторской программы физкультурно-оздоровительных занятий с учащимися 1 ступени образования в группах продленного дня / Е. В. Осипенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 162-169.
Abstract: Статья содержит результаты исследований, посвященных решению проблемы программно-методического обеспечения физического воспитания учащихся I ступени образования в группах продленного дня. В ней впервые раскрыто теоретическое обоснование и результаты экспериментальной апробации авторской программы, которая показала свою высокую эффективность в длительном педагогическом эксперименте и может быть рекомендована для целенаправленного использования в образовательном процессе детей 8-9 лет.Стаття містить результати досліджень, присвячених вирішенню проблеми програмно-методичного забезпечення фізичного виховання учнів I ступеня освіти в групах продовженого дня. В ній уперше розкрито теоретичне обґрунтування та результати експериментальної апробації авторської програми, яка показала свою високу ефективність у тривалому педагогічному експерименті. Програма фізкультурно-оздоровчих занять під час спортивного години для учнів I ступеня освіти в групах продовженого дня складається з теоретичної та практи-чної частини. Остання являє собою сукупність розділів: знання, вміння, навички, способи діяльності, розвиток рухових здібностей і реалізована в обсязі 172 години в навчальному році. Отримані результати підтвердили високу ефективність її застосування. Так, учні експериментальної групи, порівняно з контрольною, досягли значно кращих результатів у всіх вправах контрольно-педагогічних випробувань. Позитивні зрушення було відзначено у дітей 8 років експериментальної групи в показниках шестихвилинного бігу, човникового бігу, стрибку в довжину з місця, висі на зігнутих руках і підніманні тулуба з положення лежачи на спині, а також нахилі вперед. Також за період формуючого педагогічного експерименту було відзначено приріст показників рівня фізичної підготовленості у дітей 9 років експериментальної групи в шестихвилинному бігу, в стрибку в довжину з місця, в підніманні тулуба з положення лежачи на спині та в човниковому бігу. За час проведення педагогічного експерименту приріст показників фізичної підготовленості дітей 8 та 9 років контрольних груп склав 13,9% і 6,4%, в той час як в експериментальних – 60,2% і 24,7%, відповідно (p <0,05). Таким чином, авторська програма фізкультурно-оздоровчих занять під час спортивних годин для учнів I ступеня освіти, які відвідують групу продовженого дня, є ефективним засобом для підвищення фізичної працездатності та рівня розвитку фізичних якостей – аеробної витривалості, сили та силової витривалості, швидкісно-силових проявів, а також поліпшення стану їх здоров’я. Експериментально було підтверджено її результативність, отже, вона може бути рекомендована для цілеспрямованого використання в освітньому процесі дітей 8-9 років.The paper contains results of the researches dedicated to solving the problem of programme and methodical support of physical education of primary school pupils attending day-care centers. It covers theoretical justification and results of experimental approbation of the author’s programme, which has proven its efficiency in the course of longterm pedagogical experiment. The programme for fitness and health recreation classes during sports hour for primary school pupils attending day-care centres consists of theoretical and practical parts. The latter involves knowledge, abilities, skills, work methods, development of motor abilities and is being implemented throughout 172 hours of the academic school year. The results obtained have proven high effectiveness of its implementation. For instance, the pupils from the experimental group, compared with the control one, have achieved much better results in all the exercises of pedagogical proving test. Positive changes were demonstrated by 8-year-old children belonging to the experimental group in terms of six-minute run, shuttle run, standing long jump, bent suspension, raising the trunk form back-lying position and toe touch bending. Additionally, the formative pedagogical experiment has demonstrated the increase in the level of physical fitness of 9-year-old children belonging to the experimental group in terms of six-minute run, standing long jump, raising the trunk form back-lying position and shuttle run. During pedagogical experimentation, increase in the indicators of physical fitness of children aged 8 and 9 years old belonging to the control group amounted to 13.9% and 6.4%, while the members of the experimental groups demonstrated the increase of 60.2% і 24.7% respectively (p <0.05). Thus, the author’s programme for fitness and health recreation classes during sports hour for primary school pupils attending day-care centres is an effective means for increasing physical working capacity and the level of development of such physical qualities as aerobic endurance, strength and strength endurance, speed and power manifestations, and improving their health. Its effectiveness has been experimentally confirmed, thus, it can be recommended for purposeful use in the educational process of children aged 8 and 9 years old.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1367
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Осипенко Е. В..pdf411.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.