Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFan Zhiwu-
dc.date.accessioned2022-01-05T14:45:04Z-
dc.date.available2022-01-05T14:45:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationFan Zhiwu To the issue of Сhinese textbook writing for Ukrainian students / Fan Zhiwu // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿 研 究 ): International annual journal. – Odessa : South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2016. – Issue 2. – Р. 81-87.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13449-
dc.description.abstractTextbook is an important part of the language teaching process. It is the basis for teaching. Textbook is considered to be a classroom bridge, students’ attachment to each other as well as to teachers. Therefore, an objective evaluation of the quality of teaching depends much upon didactic support, a textbook in particular. The article deals with the Chinese concepts of textbook writing on the material of two textbooks ‒ "Chinese Course" and "Learn Chinese with Me". The analysis is focused on their contents similarities and differences, compiling principles, writing styles and approaches. Підручник є важливою частиною процесу навчання мови. Він є основою навчання. Підручник вважається класним містком, прив’язаністю учнів один до одного, а також до вчителя, тому від об’єктивної оцінки якості навчання залежить багато на дидактичну підтримку, зокрема підручник.У статті розглядаються китайські концепції написання підручників на матеріалі двох підручників ‒ «Курс китайської» та «Вчи китайську разом зі мною», зосереджено на аналізі подібності та відмінності їх змісту, складання принципів, стилів письма та підходів.uk
dc.language.isozhuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering Universityuk
dc.subjecttextbookuk
dc.subjecttextbook writinguk
dc.subjectcontentsuk
dc.subjectChinese pronunciationuk
dc.subjectChinese vocabularyuk
dc.subjectgrammaruk
dc.subjectChinese charactersuk
dc.subjectпідручникuk
dc.subjectнаписання підручникаuk
dc.subjectзмістuk
dc.subjectкитайська вимоваuk
dc.subjectкитайська лексикаuk
dc.subjectграматикаuk
dc.subjectкитайські ієрогліфиuk
dc.titleTo the issue of Сhinese textbook writing for Ukrainian studentsuk
dc.title.alternativeДо питання написання китайських підручників для українських студентівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fan Zhiwu.pdf4.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.