Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLiu Jie-
dc.date.accessioned2021-11-16T17:08:08Z-
dc.date.available2021-11-16T17:08:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLiu Jie To the issue of grammatical errors made by Ukrainian elementary and intermeddiate learners of Chinese and teaching strategies / Liu Jie // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2015. – Issue 1. – P. 87-94.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13020-
dc.description.abstractThe article summarizes some grammatical errors from the compositions of Ukrainian elementary and intermediate learners of Chinese, such as: the wrong use of the adverb ―都‖, the conjunction ― 和‖, the structure― 先……, 然后……‖, and double-object clauses; the omission of measure words; the wrong word order of certain words, adverbials in particular. The nature of the mistakes is determined:1)/ differences in rendering negation in Russian and Chinese; 2) the phenomenon of overgeneralization while learning Chinese; 3) lack of detail explanation in teaching materials. Three teaching strategies are proposedThe article summarizes some grammatical errors from the compositions of Ukrainian elementary and intermediate learners of Chinese, such as: the wrong use of the adverb ―都‖, the conjunction ― 和‖, the structure― 先……, 然后……‖, and double-object clauses; the omission of measure words; the wrong word order of certain words, adverbials in particular. The nature of the mistakes is determined:1) differences in rendering negation in Russian and Chinese; 2) the phenomenon of overgeneralization while learning Chinese; 3) lack of detail explanation in teaching materials. Three teaching strategies are proposed. У статті узагальнено деякі граматичні помилки зі складів українських учнів початкової та середньої ланки китайської мови, наприклад: неправильне використання прислівника ―都‖, сполучника ― 和‖, будови― 先……, 然后……‖, речення з подвійним об’єктом; пропуск слів міри; неправильний порядок слів окремих слів, зокрема прислівників. Характер помилок визначається: 1) відмінності в передачі заперечення російською та китайською мовами; 2) феномен надмірного узагальнення під час вивчення китайської мови; 3) відсутність детального пояснення в навчальних матеріалах. Запропоновано три стратегії навчання. У статті узагальнено деякі граматичні помилки з композицій українських учнів, які вивчають китайську мову на початковому та середньому рівні, такі як: неправильне використання прислівника ―都‖, сполучника ― 和‖, будови― 先……, 然. …‖ та речення з подвійним об’єктом; пропуск слів міри; неправильний порядок слів окремих слів, зокрема прислівників. Визначено характер помилок: 1) відмінності в передачі заперечення російською та китайською мовами; 2) феномен надмірного узагальнення під час вивчення китайської мови; 3) відсутність детального пояснення в навчальних матеріалах. Запропоновано три стратегії навчання.uk
dc.language.isozhuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectUkrainian studentsuk
dc.subjectelementaryuk
dc.subjectelementaryuk
dc.subjectintermediateuk
dc.subjectChineseuk
dc.subjectgrammatical errorsuk
dc.subjectteaching strategiesuk
dc.subjectукраїнські студентиuk
dc.subjectграматичні помилкиuk
dc.subjectстратегії навчанняuk
dc.titleTo the issue of grammatical errors made by Ukrainian elementary and intermeddiate learners of Chinese and teaching strategiesuk
dc.title.alternativeДо питання граматичних помилок, допущених українськими учнями китайської мови та стратегій навчання на початкових і середніх рівняхuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Jie 2015.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.