Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШукалова, О. С.-
dc.date.accessioned2021-09-07T07:47:27Z-
dc.date.available2021-09-07T07:47:27Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationШукалова О. С. Чинники становлення пізнавального інтересу як новоутворення молодшого шкільного віку / О. С. Шукалова // Наука і освіта : наук. - практ. журнал. – 2010. – №10. – C. 298-302.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12287-
dc.description.abstractСтатья направлена на выявление факторов, которые способствуют становлению познавательного интереса как основного психологического новообразования и ведущего мотива учебной деятельности младших школьников. Способы поддержки развития познавательного интереса должны реализовываться и учителями и родителями, как субъектами педагогического воздействия. Это оказывается возможным в случае единства целей и стилей школьного и семейного воспитания. This article is directed at ascertaining factors influencing cognitive interest as a new basic psychological formation and a leading reason of educational activity of primary school pupils. Methods of supporting development of cognitive interest should be realized both by teachers and parents as subjects of pedagogical interests. It appears to be possible in case of unity of aims and styles of school and home education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectстиль семейного воспитанияuk
dc.subjectмотивация обученияuk
dc.subjectмладший школьный возрастuk
dc.subjectпознавательный интересuk
dc.titleЧинники становлення пізнавального інтересу як новоутворення молодшого шкільного вікуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shukalova.pdf92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.