Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12136
Title: Направлення та умови активізації корекційно-оздоровчої роботи в початкових класах ЗОШ
Other Titles: Directions and conditions of activization of correction and recreational activities at elementary school
Authors: Токарєва, Станіслава Валеріївна
Tokareva, Stanislava Valeryivna
Keywords: correctional and recreational activities
teacher
pupil of elementary school
корекційно-оздоровча робота
учитель
учень початкової школи
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Токарєва С. В. Направлення та умови активізації корекційно-оздоровчої роботи в початкових класах ЗОШ / С. В. Токарєва // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 149-152.
Abstract: У статті на основі проведеного дослідження серед учителів Одеської та Миколаївської областей визначено напрямки корекційно-оздоровчої роботи, які на думку учителів є найбільш значущі для корекції наявних відхилень у розвитку та стані учнів початкових класів, висвітлено отримані дані відносно стану здоров’я сучасних школярів початкової школи вищезазначених областей. Проаналізовано умови досягнення ефективності корекційно-оздоровчої роботи зі школярами молодшого шкільного віку. The article presents the results of research on definition of the most actual areas of correctional and health activities in the initial classes of general education schools, conditions of their activation and readiness of Physical Education and Elementary Education teachers to their carrying out with pupils of younger school age in the conditions of school training. Over 160 Physical Education teachers, Elementary Education teachers and teachers of day-care centers of elementary school of Odessa and Nikolayev regions took part in the research. The following items are illustrated in the article: the obtained data on the health state of younger school age modern pupils of the abovementioned regions, the areas of correctional and educational work, which, according to teachers opinion, are the most significant for correction of available deviations in growth and condition of elementary school pupils. Pedagogical conditions of effective correctional and health activities with elementary school pupils have been analyzed. The obtained data testify the necessity for carrying out correctional and health activities with elementary school pupils. According to teachers opinion, the most significant areas of correctional and health activities with elementary school pupils are sport and health area and psychology and education area. Concerning the realization of correctional and health activities conditions teachers opinions were different. Physical Education teachers indicate the necessity of their carrying out as a lesson and readiness for this type of work. Elementary Education teachers consider that priority forms of correc tional and health activities realization are out-of-class and out-of-school forms, and allocate responsibilities for its efficiency to the Physical Education teacher and parents.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12136
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tokareva.pdf383.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.