Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПодгорна, Вікторія Віталіївна-
dc.contributor.authorПодгорная, Виктория Витальевна-
dc.contributor.authorPodhorna, Victoria Vitaliіvna-
dc.date.accessioned2021-08-05T11:23:39Z-
dc.date.available2021-08-05T11:23:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПодгорна В. В. Встановлення напрямків та ефективності корекційно-педагогічної діяльності в загальноосвітній школі за даними саногенетичного моніторингу / В. В. Подгорна // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 135-141.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12133-
dc.description.abstractУ даній роботі саногенетичний моніторинг розглядається як основний засіб у визначенні корекційних напрямків та оцінки впливу корекційних заходів на організм школярів в умовах загальноосвітньої школи. За результатами саногенетичного моніторингу складена експериментальна методика корекції постави дітей 8-10 років з урахуванням супутніх напружень в дихальній системі; приведені індивідуальні рекомендації щодо корекції постави з використанням спеціальних дихальних вправ. The article discusses the problems of the modern school, its readiness to accept the model of inclusive education. Sanogenetic monitoring is considered as an aid in determining remedial areas and assess the impact corrective actions on the body of pupils in general schools. According to the monitoring sanogenetic compiled experimental technique the correction of children 8-10 years based on related stress in the respiratory system, are given individual advice Posture Correction using special breathing exercises. We used instrumental methods to monitor and evaluate corrective influ ence on the functional state of the respiratory system in children, which in 85% of cases of spinal curvature is the most intensive system. Evaluating the effectiveness of the proposed technique, which was obtained by methods sanogenetic monitoring indicates that a special breathing exercises are able to optimize the process of correcting posture and reduce the risk of opportunistic diseases of the respiratory system. It was established that the use of the correction of the devel oped program also contributed to the improvement of the autonomic regulation of heart rate, cardiac pump function, regulation of vascular tone, structure significantly improved breathing pattern, especially in terms of the ratio of the length of inhalation and exhalation, optimizing the parameters of movement and acceleration of simple motor response.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectsanogenetic monitoringuk
dc.subjectbreathing patternuk
dc.subjectpostureuk
dc.subjectсаногенетичний моніторингuk
dc.subjectпорушення поставиuk
dc.subjectпаттерн диханняuk
dc.titleВстановлення напрямків та ефективності корекційно-педагогічної діяльності в загальноосвітній школі за даними саногенетичного моніторингуuk
dc.title.alternativeEstablishing directions and efficiency of correction pedagogical activity in comprehensive school according to the data of sanogenetic monitoringuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Podgorna.pdf637.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.