Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11401
Title: | Philosofy of inclusive education in the contemporary society |
Other Titles: | Філософія інклюзивної освіти в сучасному суспільстві |
Authors: | Орленко, Ірина Миколаївна Orlenko, Iryna Mykolayivna |
Keywords: | inclusive education інклюзивна освіта society суспільство national education system національна система освіти universal values загальнолюдські цінності ducational space освітній простір children with disabilities діти з обмеженими можливостями |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Lviv-Toruń : Liha-Pres |
Citation: | Orlenko I. M. Philosofy of inclusive education in the contemporary society / I. M. Orlenko// Comprehension of the formation of the world in different philosophical approaches : collective monograph / Z. M. Atamaniuk, Ye. R. Borinshtein, Yu. А. Dobrolyubska, V. V. Okorokova, etc. – Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. - С. 101-124. |
Abstract: | The article is dedicated to analysis of the philosophical conception of inclusive education as a principle that supports organizing human society at all levels. It points at the priority in development of the national system of education, inclusive system of education that meets the needs and capabilities of every child regardless of particularities of his or her physical and emotional development. Philosophy embedded in the inclusive education allows to supply conceptual tools to support the process of universal human values into values and goals that can be attained specifically in the educational domain. It has been established that broadening of the educational space is a logical stage of the development of the society. Стаття присвячена аналізу філософської концепції інклюзивної освіти як принципу, що підтримує організацію людського суспільства на всіх рівнях. Він вказує на пріоритет розвитку національної системи освіти, інклюзивної системи навчання, яка відповідає потребам та можливостям кожної дитини незалежно від особливостей її фізичного та емоційного розвитку. Філософія, закладена в інклюзивній освіті, дозволяє поставити концептуальні інструменти для підтримки процесу загальнолюдських цінностей у цінності та цілі, які можуть бути досягнуті конкретно в освітній сфері. Встановлено, що розширення освітнього простору є логічним етапом розвитку суспільства. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11401 |
Appears in Collections: | Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Orlenko Iryna Mykolayivna 2019.pdf | 2.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.