Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧумак, Володимир Михайлович-
dc.contributor.authorChumak, Volodymyr Mykhailovych-
dc.date.accessioned2021-04-07T10:03:32Z-
dc.date.available2021-04-07T10:03:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationChumak V. M. Historiography dimension of professional self- determination from the perspective of the european and american pedagogical approaches / V. M. Chumak // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 49-55.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11123-
dc.description.abstractThe article analyzes the problem of professional self-determination through the historiography prism of existing pedagogical practice. The research attention is focused on the structuring of authors’ models of professional self-determination in modern high school. The close relationship of completed professional self- determination with the domination of the creative approach and innovative thinking of the individual, at the theoretical and practical levels, is conceptualized. У статті проаналізовано проблему професійного самовизначення крізь історіографічну призму існуючої педагогічної практики. Увага дослідження зосереджена на структуруванні авторських моделей професійного самовизначення в сучасній середній школі. Концептується тісний взаємозв’язок завершеного професійного самовизначення з домінуванням творчого підходу та інноваційного мислення особистості на теоретичному та практичному рівнях.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjecthistoriographyuk
dc.subjectprofessional self-determinationuk
dc.subjectpersonalityuk
dc.subjectpedagogical practiceuk
dc.subjectісторіографіяuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectпрофесійне самовизначенняuk
dc.subjectпедагогічна практикаuk
dc.titleHistoriography dimension of professional self- determination from the perspective of the european and american pedagogical approachesuk
dc.title.alternativeІсторіографічний вимір професійного самовизначення з точки зору європейського та американського педагогічного підходівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chumak Volodymyr Mykhailovych 2018 .pdf652.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.