Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМузиченко, Ганна В’ячеславівна-
dc.contributor.authorMuzychenko, Hanna Vyacheslavivna-
dc.date.accessioned2021-03-17T11:00:00Z-
dc.date.available2021-03-17T11:00:00Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМузиченко Г. В. Планування в менеджменті та самоменеджменті / Г. В. Музиченко // Менеджмент підприємницької діяльності: навч. посіб. для професійної підготовки військовослужбовців ЗС України звільнених у запас. Проект «Україна-Норвегія». – Вип. 3, 2017. – Одеса: ТОВ «Плутон плюс.» – 2017. – С. 16-29.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10862-
dc.description.abstractУ процесі управління теорія менеджменту виділяє чотири основні функції – планування, організацію (координацію), мотивацію і контроль. За допомогою планування визначаються цілі організації і дії всіх її членів. Отже, функція планування дає основу для рішень, якими повинні бути цілі організації, що і коли треба зробити для їх досягнення. Щодо визначення місця та ролі планування в менеджменті в межах управлінської думки склалося дві школи. Американська школа менеджменту стверджує, що планування відповідає на три питання: 1) ДЕ ми зараз знаходимося? Для цього треба оцінити сильні та слабкі сторони організації у фінансах, виробництві, матеріальних і трудових ресурсах, маркетингу. На основі аналізу визначити реальні можливості досягнення цілей. 2) КУДИ ми хочемо рухатися? Треба оцінити стан зовнішнього середовища (економічні умови, технології, постачання, споживачі, конкуренти й ін.), щоб визначити цілі організації і можливі перешкоди на шляху їх досягнення. 3) ЯК ми маємо намір зробити це? Потрібно вирішити, у загальному і конкретно, що варто робити для досягнення цілей. Французька школа менеджменту пропонує більш розгорнутий перелік питань. Насамперед, треба визначити ЩО, ЯК, ДЕ, КОЛИ, а саме головне, ЧОМУ необхідні ті чи інші дії і ХТО їх повинен здійснити. Для аналізу складається матриця, де в підметі – перераховані питання, на які допоможе знайти відповіді планування. У присудку треба оцінити по цим позиціям: поточний стан справ; причини, можливі альтернативи; а також зробити вибір. Вибір стратегії, та й будь-якого управлінського рішення, заснований на уявленні про доцільність, на якому-небудь критерії. Це може бути швидкість досягнення мети, її корисність для групи чи індивіда, нарешті – вартість. У перелік питань варто завжди включати – СКІЛЬКОХ? Питання СКІЛЬКИ обов'язкове і повинно стати ключовим при обґрунтуванні всякої підприємницької ідеї. А критерій ВАРТОСТІ бути основним при прийнятті управлінських рішень. Отже, планування – це ключова функція управління, зміст якої можна розкрити як пошук обґрунтованих відповідей на ряд питань про можливості досягнення цілей організації.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectплануванняuk
dc.subjectменеджментuk
dc.subjectАмериканська школа менеджментуuk
dc.subjectсамоменеджментuk
dc.titleПланування в менеджменті та самоменеджментіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017 Вип. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muzychenko.pdf4.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.