Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГурін, Руслан Сергеевич-
dc.contributor.authorГурин, Руслан Сергійович-
dc.contributor.authorGurіn, Ruslan Sergeevich-
dc.date.accessioned2021-01-06T09:58:19Z-
dc.date.available2021-01-06T09:58:19Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationGurіn R. S. Integrative approach to the formation of future teachers’ world-view / R. S. Gurіn // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 130-138.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10513-
dc.description.abstractThe article deals with the essence of the concept of ideology in psychological and pedagogical literature. It reveals the structure, types and elements of world-view. The structure of the worldview allowed to conclude that human activity is aimed ultimately at transforming the world in accordance with its needs and interests, it is impossible without the creation of general and complete picture of the world where the protagonist is himself. In this context, the main task the high school faces is the formation and development of perfectly developed personality while studying at educational establishments and create necessary conditions for the formation of future teachers’ professional outlook. У статті розглядається сутність поняття ідеології в психолого-педагогічній літературі. Він розкриває структуру, типи та елементи світогляду. Структура світогляду дозволила зробити висновок, що діяльність людини спрямована в кінцевому рахунку на перетворення світу відповідно до його потреб та інтересів, це неможливо без створення загальної і цілісної картини світу, де головним героєм є сам. У цьому контексті головним завданням, яке стоїть перед середньою школою, є формування та розвиток досконало розвиненої особистості під час навчання у навчальних закладах та створення необхідних умов для формування професійного світогляду майбутніх учителів.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectworldviewuk
dc.subjectfuture teacher’s professional world-viewuk
dc.subjectpositive self-concept and life style behaviorsuk
dc.subjectteaching professionalismuk
dc.subjectсвітоглядuk
dc.subjectпрофесійний світогляд майбутнього вчителяuk
dc.subjectпозитивна Я-концепція та поведінка у стилі життяuk
dc.subjectвикладацький професіоналізмuk
dc.titleIntegrative approach to the formation of future teachers’ world-viewuk
dc.title.alternativeІнтегративний підхід до формування світогляду майбутніх учителівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gurin Ruslan Sergeevich 2014 5.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.