Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10507
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДемір, Марина Ігорівна-
dc.contributor.authorDemir, Maryna Igorivna-
dc.date.accessioned2021-01-06T08:38:34Z-
dc.date.available2021-01-06T08:38:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDemir М. І. The problem of interpretive culture in music education /М. І. Demir // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 94-99.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10507-
dc.description.abstractThe objective of music education is to shape in students the fundamentals of music culture which is an important and integral part of their spiritual culture, a set of the key interdisciplinary and subject-matter competencies in the course of perception and interpretation of best samples of the Ukrainian and world music culture, as well as to shape an aesthetic experience along with emotional and value-based attitude towards art. The interpretive culture is a centerpiece of music education which is the organizational system of music education and the process of absorption of the knowledge, skills and abilities necessary for music activities since this phenomenon is associated with understanding the in-depth meaning of a piece of music and materializing of the latter through a perfect performance. Завдання музичної освіти полягає у формуванні в учнів основ музичної культури, яка є важливою та невід’ємною частиною їхньої духовної культури, набору ключових міждисциплінарних та предметних компетенцій у процесі сприйняття та інтерпретації найкращих зразків української та світової музичної культури, а також формувати естетичний досвід поряд з емоційним та ціннісним ставленням до мистецтва. Інтерпретаційна культура є центральним елементом музичної освіти, що є організаційною системою музичної освіти та процесом засвоєння знань, умінь та навичок, необхідних для музичної діяльності, оскільки це явище пов'язане з розумінням глибинного значення музичного твору і матеріалізація останнього за допомогою ідеального виконання.uk
dc.language.isoesuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectinterpretationuk
dc.subjectinterpretative cultureuk
dc.subjectfuture teacheruk
dc.subjectmusic educationuk
dc.subjectінтерпретаціяuk
dc.subjectінтерпретаційна культураuk
dc.subjectмайбутній вчительuk
dc.subjectмузична освітаuk
dc.titleThe problem of interpretive culture in music educationuk
dc.title.alternativeПроблема інтерпретаційної культури в музичній освітіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demir Maryna Igorivna 2014 5.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.