Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10475
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФілатова, Ніна Валентинівна-
dc.contributor.authorFilatova, Nina Valentynivna-
dc.date.accessioned2020-12-30T12:11:57Z-
dc.date.available2020-12-30T12:11:57Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationФілатова Н. В. Маршрутна карта до курсу «Психологія малого підприємництва та ділових відносин»для слухачів курсів у межах проєкту «Норвегія-Україна» / Н. В. Філатова // Менеджмент підприємницької діяльності: навч. посіб. для професійної підготовки військовослужбовців ЗС України звільнених у запас. Проект «Норвегія- Україна» / МОН України, ДЗ "ПНПУ ім. К. Д. Ушинського"; [рецензенти : Т. А. Коляда, Ю. В. Пічугіна; авт. передм. О. Я. Чебикін]. – Вип. 9 , 2020. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика» – 2020. – С. 215-283.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10475-
dc.description.abstractОдним з найважливіших механізмів функціонування економіки в умовах ринку є розвиток малого підприємництва. З ним пов'язуються надії на відродження ефективного вітчизняного виробництва, зміцнення стабільності і зниження соціальної напруженості в суспільстві. Мале підприємництво поступово стає природною складовою української економіки. Розвиток та розширення сектору малого й середнього підприємництва задекларовано одним із пріоритетів державної економічної політики в Україні. На початок 2019 року кількість підприємств в Україні збільшилася майже на 37 тисяч (на 4%) у порівнянні з 2018 роком і досягла 971 тисячі згідно з результатами дослідження аналітиків системи YouControl на основі даних Державної служби статистики України про кількість юридичних осіб без урахування некомерційних організаційно-правових форм власності. Кількість фізичних осіб-підприємців на початку 2019 року в країні досягала 1,91 млн – на 4% більше, ніж на початку 2018. Проте, до кінця року ситуація критично змінилася не в кращу сторону: впродовж 2019 року зареєструвалося більше 256 тисяч нових ФОП, а закрилося – 213 тисяч. Серед тих, що завершили роботу було 58 тисяч тих, хто відкрився в цьому ж році, але не зміг утриматися на плаву навіть за такий короткий проміжок часу [9]. Які ж причини призвели до ситуації, що склалася? Які, взагалі, плюси та мінуси малого підприємництва? Як змінити цю невтішну ситуацію? Проаналізуємо переваги та недоліки малого підприємництва (на основі аналізу тео- ретичної та емпіричної літератури відповідної тематики). Почнемо з плюсів, переваг малого підприємництва, які об’єднано для кращої наоч- ності в Таблиці 1 та 2. Окрім того, малий бізнес у своїй діяльності стикається і з іншими багатьма серйозними труднощами і проблемами: це, наприклад, і неплатежі покупців, і погіршення економічної кон'юнктури, і нововведення в законах про підприємництво, але більшість банкрутств зумовлюються помилками в менеджменті, недостатньою діловою кваліфікацією управлінців, недоліками в управлінні персоналом. І все це до світової пандемії, визваною COVID-19. Мале підприємництво зазнало від запровадження карантину внаслідок COVID-19 великих збитків. Так, за даними Спілки українських підприємців України у кризовий березень 2020 року збанкрутіли і закрили свій бізнес приблизно 6% суб’єктів малого підприємництва, що є величезною проблемою для держави. Третина власників бізнесу (переважно мікро-), заявляють про падіння доходів на 90-100% за березень – квітень 2020 року. Ці ж підприємці вже звільнили до 50% штату співробітників. Власники малого та середнього бізнесу констатують факт зменшення доходів на 25-50% порівняно з докарантинним періодом і вже звільнили від 10 до 25% працівників. Для порівняння, втрати прибутків великих підприємств становлять 10-25%, там прогнозується скорочення штату на 25% до кінця обмежувальних заходів. За прогнозами, у разі якщо карантин буде продовжено, 51% суб’єктів малого підприємництва – це мікро та малий бізнес, зможуть працювати не більше 1 місяця, 2–3 місяця – 25%, 4–6 місяців – 4% до 1 року – 1% [32]. Проблеми виживання малого підприємництва стають дійсно найбільш актуальними під час мінливих та непередбачуваних змін в економіці та суспільстві.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.subjectпсихологія підприємницької діяльностіuk
dc.subjectвідмінності та схожі риси бізнесу та підприємництваuk
dc.subjectпсихологічні відмінності бізнесмена і менеджераuk
dc.subjectкомунікація як передумова ефективної взаємодіїuk
dc.titleМаршрутна карта до курсу «Психологія малого підприємництва та ділових відносин»для слухачів курсів у межах проєкту «Норвегія-Україна»uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2020 Вип. 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FILATOVA.pdf6.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.