Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілова, Наталія Костянтинівна-
dc.contributor.authorBilova, Nataliia Kostyantynivna-
dc.date.accessioned2020-12-29T10:54:47Z-
dc.date.available2020-12-29T10:54:47Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationBilova N. K. Formation of the subjective-professional position of future music teachers in the process of dialogic interaction / N. K. Bilova // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – C. 39-46.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10469-
dc.description.abstractThe article considers the problem of formation of a subjective- professional position of future music teachers. It is noted that the subjective problematics occupies one of the central places in the field of theoretical-applied researches of the person today. It becomes the priority direction in study of psychological and pedagogical mechanisms of personal and professional development and self-development of professionals as far as subjectivity determines active and transformative function of the personality. У статті розглядається проблема формування суб’єктивно-професійної позиції майбутніх учителів музики. Зазначається, що суб’єктивна проблематика сьогодні займає одне з центральних місць у галузі теоретико-прикладних досліджень людини. Це стає пріоритетним напрямком у вивченні психолого-педагогічних механізмів особистісно-професійного розвитку та саморозвитку професіоналів, оскільки суб'єктивність визначає активну та перетворювальну функцію особистості.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectsubjectivityuk
dc.subjectsubjective positionuk
dc.subjectprofessional positionuk
dc.subjectgoal-settinguk
dc.subjectdialogue interactionuk
dc.subjectсуб’єктивністьuk
dc.subjectсуб’єктивна позиціяuk
dc.subjectпрофесійна позиціяuk
dc.subjectпостановка цілейuk
dc.subjectдіалогова взаємодіяuk
dc.titleFormation of the subjective-professional position of future music teachers in the process of dialogic interactionuk
dc.title.alternativeФормування в процесі суб’єктивно-професійної позиції майбутніх учителів музики діалогічної взаємодіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilova Nataliia Kostyantynivna 2014 5.pdf779.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.